شناسه : 99678673
فرماندار اشکذر پیشنهاد داد:


در دیدار رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه با فرماندار اشکذر عنوان شد: برگزاری نمایشگاه و بازخوانی اسناد قرون گذشته موقوفات شهرستان اشکذر باهدف آشنایی مردم نسبت به نیات واقفین؛ این میراث ماندگار در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود
فرماندار اشکذر پیشنهاد داد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ به مناسبت دهه وقف رئیس و پرسنل اداره اوقاف و امور خیریه اشکذر با فرماندار این شهرستان دیدار و گزارشی از اقدامات این اداره طی 10 سال گذشته ارائه نمودند.

 

فرماندار اشکذر در این دیدار بابیان اینکه وقف یک ارزش دینی و فعالیت در این زمینه خدمتی ارزشمند است گفت: اداره اوقاف با استخراج اسناد و اوراق متعلق به گذشتگان و برگزاری نمایشگاه و بازخوانی آن ضمن آشنایی مردم با وقف، جامعه را از نیات ماندگار و خیرخواهانه واقفین آگاه نماید.

 

"محمدعلی شاه‌حسینی" ادامه داد: اوقاف همواره ضمن شناسایی و دفاع از حق‌وحقوق واقفین، دلسوزانه نسبت به اجرای نیات خیرین به‌ویژه در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی اقدام نموده که این مهم شایسته تقدیر است.

 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص محوریت بقاع متبرکه نیز افزود: در همین راستا ضروری است اوقاف ضمن بهره‌گیری از معتمدین و شوراها شرایط را برای اطلاع و آگاهی مردم از درآمدهای موقوفات‌ فراهم نماید.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اشکذر نیز در ابتدای این نشست با تشریح وضعیت کنونی اداره متبوع خود گزارشی از اقدامات این سازمان طی یک ساله گذشته ارائه کرد و اظهار داشت: طی این مدت 10 پرونده موقوفی جدید به ثبت رسیده است.

 

"رمضان علی خادمی" با اشاره به اجرای طرح روستا به روستای اداره اوقاف افزود: در این طرح شناسایی و کارشناسی موقوفات و بنای متبرکه و ثبت آن‌ها در سامانه جامع اطلاعات مدنظر بوده و اکنون به نحوی مطلوب با همکاری معتمدین و اعضا شوراهای اسلامی در حال انجام است.

 

وی شناسایی و ثبت 149 موقوفه طی یک سال گذشته را ماحصل اجرای این طرح برشمرد و گفت: در این راستا و با استقبال مردم فعالیت های مطلوبی در ترویج فرهنگ وقف در شهرستان اشکذر انجام‌شده است.

 

خادمی ثبت 100 سند طی 10 سال گذشته را از اقدامات دیگر اداره عنوان کرد و افزود: با ثبت دقیق اوقاف و تعیین دقیق مبالغ آن طی یک سال گذشته بالغ‌بر 230 میلیون تومان در زمینه‌های مختلف برای واقفین هزینه شده است.