در شورای پیشگیری از وقوع جرم تأکید شد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اشکذر با حضور "سید علی‌اصغر رفاهی " معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و باهدف تأکید بر مقوله آموزش در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی و لزوم توجه بیشتر مسئولین شهرستان به آن در محل فرمانداری برگزار شد.

 

وی با تأکید بر آموزش‌های پیش از ازدواج برای کاهش ناهنجاری‌های موجود در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: ازآنجایی‌که این‌گونه آموزش‌ها موردنیاز زوجین است و می‌تواند در کاهش ناهنجاری‌های ایجادشده در برخی از خانواده مؤثر واقع شود، می‌بایست مباحث آن در تمامی شهرستان‌ها موردتوجه و در کلاس‌های ویژه تدریس شود.

 

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تصریح کرد: از سوی دادگستری استان در راستای قانون حمایت از خانواده و باهدف جلوگیری از قضایی شدن تمام اختلافات خانوادگی، چندین مرکز مشاوره خانواده در سطح استان ایجادشده که لازم است حداقل یک مرکز مشاوره نیز در این شهرستان ایجاد شود.

 

رفاهی یکی دیگر از اقدامات پیشگیرانه دادگستری استان را اجرای طرح آیینه در راستای ارتقا و تحول فردی و اجتماعی افراد جامعه ذکر کرد و افزود: در شهرستان اشکذر نیز باید دوره‌های آموزشی لازم در خصوص این طرح برگزار شود.

 

وی خاطرنشان کرد: جهت کاهش جرائم ناشی از خشونت در این شهرستان لازم هست کارگاه‌های کنترل خشم برگزار شود که تحقق این امر نیازمند حمایت دستگاه‌ها و نهادهای اجتماعی و فرهنگی شهرستان است.