در جلسه مدیریت بحران شهرستان اشکذر عنوان شد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ صبح امروز سه‌شنبه 23 آذرماه جلسه مدیریت بحران شهرستان اشکذر با حضور " هادی هادی نسب" مدیرکل مدیریت بحران استان یزد برگزار شد.

 

مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در صحبت‌های خود ضمن بیان گزیده‌ای از اقدامات انجام توسط این مدیریت در سطح استان گفت: مهم‌ترین مقوله‌ای که در حال حاضر در سطح کشور و استان به آن پرداخته می‌شود موضوع آموزش سازمان‌یافته مردم به‌ویژه دانش آموزان است.

 

"هادی هادی نسب " به تومانی آموزش و مانور تأکید نمود و اظهار داشت: کسب آمادگی روحی و روانی و آشنایی با ظرفیت‌ها و امکانات موجود به هنگام حوادث احتمالی و مواقع بحرانی مهم‌ترین ویژگی‌های مانور است که ضرورت برگزاری آن را دوچندان می‌کند.

 

وی بابیان اینکه آموزش‌های انجام‌شده مدیریت بحران استان در 6 ماهه اول سال طبق برنامه زمان‌بندی‌شده محقق گردیده است تصریح نمود: در آموزش‌هایی که تاکنون انجام‌شده است حفظ جان به‌عنوان اولین و کلیدی‌ترین گام برای شرکت‌کنندگان تفهیم شده و انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی ضرورت این موضوع را برای شهروندان بیش از گذشته متذکر شوند.

 

اهمیت توجه به بحران‌های بخش کشاورزی نکته دیگری بود که مدیرکل مدیریت بحران استان یزد به آن اشاره کرد و از دستگاه‌های متولی در شهرستان خواست: تا ضمن فرهنگ‌سازی در جامعه، کشاورزان را برای اخذ پوشش‌های بیمه‌ای مناسب و جلوگیری از ایجاد ضرر و زیان در هنگام خسارت احتمالی ترغیب نمایند.

 

فرماندار اشکذر نیز با اشاره به حوادث رخ‌داده در شهرستان طی سال‌های گذشته گفت: در مواقع بحرانی اولین تصمیم مهم‌ترین تصمیم قلمداد می‌شود و این موضوع مستلزم کسب آموزش‌های لازم برای اتخاذ تصمیمات کارشناسی و صحیح است.

 

"محمدعلی شاه‌حسینی " برگزاری مانورهای جاده‌ای، زیستی و زلزله در شهرستان اشکذر را نمونه‌ای از اقدامات انجام مدیریت بحران شهرستان عنوان نمود و خاطرنشان کرد: در همین راستا دوره‌های آموزشی ضمن خدمت در ادارات جهاد کشاورزی و هلال‌احمر و در مدارس کسب مهارت‌های مقابله با حوادث برای دانش‌آموزی برگزارشده است.