در دیدار فرماندار اشکذر با مدیرکل اوقاف استان عنوان شد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ فرماندار اشکذر در دیدار مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان وقف را میراثی ماندگار دانست و افزود: واقفان با نیت خیر و برای جلب رضایت پروردگار در این مسیر گام برمی‌دارند.

 

"محمدعلی شاه‌حسینی" بابیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه به‌عنوان مجموعه‌ای معنوی سعی در حفظ و ترویج فرهنگ وقف و موقوفات دارد انعطاف بیشتر منطبق با شرع و قانون در خصوص آزادسازی برخی موقوفات در مسیر پروژه‌های عمرانی عمومی این خطه را خواستار شد.

 

فرماندار اشکذر از آمادگی این شهرستان برای سرمایه‌گذاری مشترک با اداره اوقاف در ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه خبر داد و بر شفاف‌سازی درامدها و اطلاع‌رسانی هزینه‌های بقاع متبرکه و موقوفات شهرستان به مردم تأکید کرد.

 

این مقام مسئول کمبود امکانات و تجهیزات را یکی از مهم‌ترین مشکلات اداره اوقاف شهرستان برشمرد و از آمادگی تخصیص مکانی مناسب در مجتمع ادارات برای این اداره خبر داد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در صحبت‌های خود از طرح "احیای فدک " و بررسی موقوفات سطح شهرستان به‌صورت روستا به روستا خبر داد و افزود: با فراهم نمودن سامانه جامع اطلاعات و موقوفات درصدد ایجاد بانک اطلاعاتی مناسب برای موقوفات شهرستان هستیم.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین " حسین زارع زاده " افزایش برنامه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه را از اولویت‌های اداره متبوع خود برشمرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا در راستای منویات مقام معظم رهبری پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی مناسبی در بقاع متبرکه ایجاد کنیم.

 

حضار در ادامه جلسه در خصوص برخی مشکلات موقوفات شهرستان بحث و تبادل‌نظر کردند.