همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان مهندس چیت چیان وزیر محترم نیرو باهدف شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان و افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی تابان سفر یک‌روزه خود را آغاز کرد.

 

مهندس حمید چیت چیان که به نمایندگی از ریاست محترم جمهور در شهرستان اشکذر حضور داشت از نیروگاه سیکل ترکیبی تابان بازدید و به‌صورت ویدئوکنفرانسی و با دستور دکتر حسن روحانی بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی تابان با ظرفیت اسمی 1000 مگاوات را افتتاح نمود.

 

نماینده عالی کاروان تدبیر وامید در شهرستان اشکذر در مراسم افتتاح؛ سرمایه‌گذاری‌های دولت و بخش خصوصی در زمینه تأمین برق شبکه سرا سری کشور و رفع نیاز صنایع انرژی بر موجود در منطقه ازجمله صنایع فولاد را بسیار خوب و مؤثر ارزیابی کرد.

 

این مقام مسئول تأمین سرمایه‌گذاری ده هزار میلیارد ریالی این نیروگاه را که توسط شرکت انرژی گستر جم و 230 میلیون یوروی از محل صندوق توسعه ملی انجام‌گرفته را نشان از ظرفیت بالای داخلی در جهت احداث نیروگاه‌ها دانست و افزود: توان مهندسی و همت متخصصین داخلی در صنعت نیروگاهی و بومی‌سازی در تأمین و تولید برق در سال‌های اخیر را مطلوب و درخور تقدیر دانست.

 

شایان‌ذکر است نیروگاه سیکل ترکیبی تابان در زمینی به مساحت 50 هکتار و در 25 کیلومتری شمال غرب یزد در 2 فاز اجراشده است. در این نیروگاه 800 فرصت شغلی مستقیم باهدف رفع نیاز برق صنایع انرژی بر موجود در منطقه ازجمله صنایع فولاد احداث‌شده است.