وزیر نیرو در جلسه شورای اداری شهرستان اشکذر عنوان کرد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ وزیر نیرو در روز سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد باهدف شرکت در جلسه شورای اداری و افتتاح بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی تابان وارد شهرستان اشکذر شد و در بدو ورود با حضور در روضه الشهدای اشکذر به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس این دیدار با اهدا گل ادای احترام کرد.

 

 "محمدعلی شاه‌حسینی " فرماندار اشکذر در جلسه شورای اداری شهرستان اشکذر ضمن خیرمقدم به وزیر نیرو و هیئت همراه، در مورد تاریخچه شهرستان مطالبی ارائه کرد و افزود: مشکل اصلی استان و به‌تبع آن شهرستان‌ها مشکل کمبود منابع آبی برای مصارف بخش‌های صنعت، کشاورزی است که امیدواریم باهمت دولت تدبیر و امید این مشکل حل شود.

 

در ادامه وزیر نیرو در سخنان خود به حضور باشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفندماه اشاره کرد و گفت: اینکه در کشور ما آراء و اراده مردم بر سرنوشت آن‌ها حاکمیت می‌کند جای بسی افتخار دارد. در منطقه ما کمتری کشوری وجود دارد که باعزت و اقتدار این‌چنین در عرصه سیاسی خود حاضر شوند و مشارکت فعال داشته باشند. این دموکراسی و مردم‌سالاری ما در منطقه بی‌نظیر است و ملت ما در انتخابات آزادانه و آگاهانه حضور فعال داشته و دارد و این از برکات خداوند است که ملت ایران در امتحان الهی روسفید بیرون آید. وی ادامه داد حقیقتاً هفتم اسفند یک حماسه بود که توسط ملت ایران به ثبت رسید.

 

وزیر نیرو مسئله آب را برای کل کشور مهم و اساسی دانست و تصریح کرد: کشور ما به‌ویژه فلات مرکزی آن در منطقه خشک و نیمه‌خشک قرارگرفته است و در این میان استان یزد با محدودیت‌های آبی بیشتری روبه‌رو است و بالطبع کم‌آبی تمام ابعاد زندگی مردم از جنبه‌های فردی گرفته تا بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات را تحت شعاع خود قرار می‌دهد.

 

وی گفت: خط اول انتقال آب از اصفهان به یزد از کوهرنگ و سرشاخه‌های کارون با تونل کشی و تأسیسات و هزینه‌های زیاد از اقدامات بزرگی بوده است که در راستای تأمین مشکلات آبی استان به انجام رسیده است.

 

حمید چیت چیان به دو پروژه در حال انجام جهت تأمین مسئله آب استان یزد اشاره کرد و افزود: انتقال آب از منطقه بهشت‌آباد چهارمحال و بختیاری به طول 450 کیلومتر تا استان یزد و 750 کیلومتر تا استان کرمان در حال اجراست که برآورد هزینه این پروژه بالغ‌بر 3 هزار میلیارد دلار است که در حال حاضر لوله‌گذاری به طول 26 کیلومتر آن انجام‌شده است.

 

این مقام مسئول به پروژه دیگر انتقال آب به استان یزد اشاره کرد و بیان داشت: این پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با حمایت دولت از طریق صندوق ملی توسعه به طول 700 کیلومتر از خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران و استان‌های یزد و کرمان انجام خواهد شد که برای تأمین مقاصد آب شرب و غیر شرب هست.

 

 وزیر نیرو استان یزد را یکی از مراکز اصلی تولید برق در کشور برشمرد و تصریح کرد: در استان یزد بیش از 1800 مگاوات ظرفیت تولید برق راداریم درحالی‌که پیک مصرف 1100 مگاوات بوده است و در حال حاضر بیش از 2000 هزار مگاوات در حال احداث است که یکی از آن‌ها با دو واحد گاز امروز افتتاح خواهد شد و با این شرایط بیش از 80 درصد برق تولیدی استان از شهرستان اشکذر تأمین می‌شود.

 

حمید چیت چیان مردم این خطه را مردمانی بااراده، باایمان، باهمت و اهل فعالیت، درستی، امانت‌داری و توانمند توصیف کرد و گفت: هر جا که مردم مولد تر و صرفه‌جوتر بودند مصرف کمتری داشتیم و یکی از هنرهای مردم یزد مسئله مدیریت مصرف است که با پایین آوردن هزینه‌ها توسعه پایدار را فراهم آورده‌اند و بدانیم اگر مصرف کنترل نشود آسیب‌های جدی به محیط‌زیست وارد خواهد شد.