به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، فرماندار اشکذر در جلسه مشترک شورای تامین و شورای سلامت شهرستان که با حضور دکتر محمد صالح جوکار منتخب مردم یزد و اشکذر در مجلس شوری اسلامی در سالن اجتماعات ناحیه مقاومت بسیج اشکذر برگزار شد، گفت: استان یزد در روز گذشته در مبتلایان به ویروس کرونا رتبه بالایی را در کشور داشته و می طلبد تا تصمیماتی شهرستانی که در جلسه امروز اتخاذ می شود هر چه زودتر لازم الاجرا گردد.

 

هادی هادی نسب با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب ایجاد نگرانی در بین شهروندان شهرستان شده است، افزود: از زمان تشکیل قرارگاه مرکزی مبارزه با ویروس کرونا مصوبات خوبی در جهت اقدامات پیشگیرانه شهرستان اتخاذ شده و همه مصوبات لازم الاجرا بوده و با همکاری ادارات عضو قرارگاه نیز اجرا گردیده است.

 

وی در خصوص مسدود نمودن مسیر یزد به اشکذر و نگرانی شهروندان در خصوص تردد آمبولانس از مرکز شهرستان گفت: با هماهنگی مرکز استان مقرر شد تردد آمبولانس ها در همین مسیر امکان پذیر باشد تا رسیدن بیماران به بیمارستان در کوتاه ترین زمان صورت گیرد.

 

فرماندار اشکذر در خصوص مسدود کردن ورودی های شهرستان اظهار داشت: در بخش رستاق تمامی ورودی ها مسدود خواهد شد و تنها ورودی شرف آباد به همراه استقرار ایستگاه غربالگری و کنترل باز خواهد بود و شوراها و دهیاری ها موظف اند با محوریت بخشداری راه های فرعی ورودی به بخش را مسدود نمایند.

 

هادی نسب ادامه داد: در اشکذر، ورودی رضوانشهر و اشکذر از سمت سنتو و ورودی های فرعی با همکاری شهرداری اشکذر مسدود خواهد شد و ورود به مرکز شهرستان از سمت میدان فیروزآباد با همراه استقرار ایستگاه غربالگری و کنترل خواهد بود.

 

رئیس ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان اشکذر تاکید کرد: ایستگاه های غربالگری و کنترل به صورت 24 ساعته فعالیت خواهند کرد و از ورود مسافران غیر بومی به شهرستان جلوگیری خواهند کرد.

 

این مقام مسئول در خصوص مسدود نمودن راه های بخش خضرآباد گفت: در جلسات قبل مقرر گردید مسیر فولاد به سه راهی دربرز و سه راهی کذاب و ندوشن به سمت کافی آباد مسدود و ایستگاه غربالگری در محدوده پادگان خاتمی مستقر و از ورود هر گونه افراد غیر بومی به بخش جلوگیری کند.

 

فرماندار اشکذر ضمن تکذیب تلف شدن تعدادی سگ در بخش مرکزی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا افزود: این موضوع ثابت نشده و شبکه دامپزشکی شهرستان در حال بررسی موضوع است و تا قطعی نشدن این موضوع هر گونه انتشار مطلبی در این زمینه فاقد اعتبار می باشد.

 

وی با اشاره به تعطیلی کلیه اصناف شهرستان تا نیمه فروردین ماه به جز صنوفی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می کنند، تصریح کرد: این چهار صنف نیز باید با رعایت ضوابط بهداشتی کالاهای ضروری مردم را تامین ‌کنند در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی برابر قانون نظام صنفی اقدام خواهد شد.

 

هادی نسب در پایان از عموم شهروندان درخواست کرد تا نهایت همکاری را با ایستگاه های غربالگری و کنترل در ورودی های شهرستان داشته باشند.