فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، فرماندار اشکذر در اولین جلسه مشترک شورای تامین و قرارگاه مرکزی مبارزه با ویروس کرونا شهرستان در سال جدید گفت: با توجه به مصوبه نشست فوق العاده ستاد پیشگیری از ویروس کرونا استان به غیر از اصناف تامین کننده نیازهای اساسی شهروندان با رعایت پروتکل های بهداشتی مرکز بهداشت، سایر صنوف تا 15 فروردین تعطیل خواهد بود.

 

هادی هادی نسب افزود: نظارت لازم بر اصناف باید توسط اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان صورت گیرد و در صورت تخطی نسبت به پلمپ آن واحد اقدام لازم صورت گیرد.

 

وی در خصوص نظارت بر واحدهای عرضه گوشت و مرغ و هم چنین کشتارگاه های دام شهرستان اظهار داشت: نظارت لازم باید توسط شبکه دامپزشکی شهرستان مبنی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی صورت گیرد و در صورت مشاهده تخلف به اداره صنعت، معدن و تجارت جهت پلمپ واحد معرفی گردد.

 

فرماندار اشکذر خاطرنشان کرد: فعالیت مغازه های عرضه مواد غذایی در جاده سنتو با رعایت پروتکل بهداشتی مرکز بهداشت بلا مانع است و مرکز بهداشت و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان باید نظارت و بازرسی خود را از این مغازه ها تشدید کنند.

 

هادی نسب در خصوص نظارت بر نانوایی های شهرستان گفت:  در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی توسط نانوایی ها در مرحله اول نسبت به کسر سهمیه آرد و در مرحله دوم نسبت به قطع سهمیه و واگذاری اقدام خواهد شد که مبنای برخورد گزارش های ارائه شده توسط اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خواهد بود.

 

وی در خصوص نظارت بر تردد شهروندان در بخش ها ادامه داد: پیرو مصوبات اتخاذ شده در جلسات قبل و با محوریت بخشداری های مرکزی و خضرآباد کنترل تردد در ورودی بخش ها توسط تیمی متشکل از ناحیه مقاومت بسیج، نیروی انتظامی و هلال احمر شهرستان صورت خواهد گرفت.

 

فرماندار اشکذر در پایان تاکید کرد: شوراهای اسلامی روستاها، دهیاران و شهروندان در مناطق مختلف شهرستان می توانند هر گونه گزارشی در رابطه مورد مشکوک به ویروس کرونا را با قرارگاه مرکزی مبارزه با کرونا ویروس شهرستان و یا شماره تلفن 137 در جریان بگذارند.