به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، خطبه های نماز جمعه این هفته اشکذر با حضور دکتر طالبی استاندار،عباس حیدری مدیر کل حوزه استاندار و حجت الاسلام عباس زارع مشاور استاندار در امور روحانیون در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.


خطیب نماز جمعه اشکذر به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره و گفت: ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای تبیین گفتار ارزشمند صدیقه کبری(س) در خطبه فدکیه به عنوان طولانی ترین، مفصل ترین و جامع ترین خطبه است.


حجت الاسلام محمدرضا طالبیان به فرا رسیدن ایام چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اشاره و افزود: در این ایام رسانه ها، خطبا، اندیشمندان و سخنوران باید دستاوردهای انقلاب اسلامی را در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی برای مردم بیان کنند.


امام جمعه اشکذر استقلال، آزادی ،جمهوریت و اسلامی بودن را چهار مطالبه اصلی مردم در دوران آغاز انقلاب دانست و اظهار داشت: امروز در زمینه استقلال کشور به جایگاهی رسیدیم که هیچ کشوری نمی تواند در کشور ما دخالت کند و ملت ما به عنوان آزاده ترین ملت حق انتخاب، انتقاد، حضور و مشارکت در صحنه های مختلف کشور را دارند.


خطیب نماز جمعه اشکذر خاطر نشان کرد: مشارکت مردم در انتخابات نمایندگان مجلس، خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا بیانگر این است که کشور ما بهترین جایگاه را در بین کشورهایی که خود را مدعی دموکراس می دانند، از نظر جمهوریت و حاکم بودن بر سرنوشت خود دارا هستیم.


حجت الاسلام طالبیان تصریح کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب بیان کردند، چهل سالگی انقلاب به معنای فرسودگی نیست بلکه به معنای رشد و بالندگی است و امسال هم مردم علی رغم مشکلات موجود کشور با حضور گسترده خود در جشن انقلاب  به ویژه راهپیمایی روز 22 بهمن، بار دیگری اتحاد، همبستگی و یکپارچگی خود را به جهانیان نشان خواهند داد.