فرماندار اشکذر؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، نشست خبری فرماندار اشکذر با اصحاب رسانه در سالن کوثر فرمانداری این شهرستان برگزارشد.

 

در این نشست "محمد علی شاه حسینی" فرماندار شهرستان اشکذر، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید "صارمی" و روز خبرنگارخاطرنشان کرد: خبرنگار به عنوان پل ارتباطی بین مردم و نظام و همچنین وجدان بیدار افکار عمومی است. وی اضافه کرد: خبرنگار میتواند در جهت انتقال مطالب و مطالبات و نظرات مردم نقش اساسی ایفا کند. شاه حسینی نقد منصفانه و انعکاس بی غرض اخبار را از وظایف اصلی خبرنگاران دانست.

 

فرماندار اشکذر با اشاره به اینکه در زمینه زیرساخت‌های شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: ۹۰ درصد مناطق این شهرستان از نعمت گاز برخوردار شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از ادارات هنوز در این شهرستان فاقد نمایندگی هستند که در حال پیگیری هستیم، افزود: از جمله اداره محیط زیست که با مساعدت مدیرکل این نهاد قرار شد هفته ای سه روز نماینده ای در شهرستان داشته باشیم، علی رغم صنعتی بودن اشکذر هنوز برخی دیگر از ارگان ها در این شهرستان هیچ نمایندگی ندارند.

 

فرماندار اشکذر گفت: در ابطه با استخدام ها، تبدیل وضعیت و قرارداد معین نیز متاسفانه ۲۰ درصد آنها در پست های استخدامی خود در شهرستان اشکذر حاضر نمی شوند و خوشبختانه دستورالعمل استانداری یزد باعث شده بیش از ۸۰ درصد استخدامی ها در پست های سازمانی خود حضور یابند.

 

فرماندار اشکذر از حمایت فولاد تابان در احداث اورژانس خضرآباد خبر داد و گفت: در سال جاری برای تمام مددجویان و خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نیز با حمایت صنایع شهرستان غذای گرم و بسته های حمایتی توزیع شد اما هنوز انتظار بیشتری از صنایع و کارخانجات مستقر در شهرستان اشکذر داریم تا در زمینه فعالیت های ورزشی، فرهنگی و اجتماعی مساعدت بیشتری داشته باشند.

شاه حسینی افزود: همچنین احداث پارک بانوان با همکاری شهرداری اشکذر در دست پیگیری است و زمین آن مکان یابی شده و به زودی آغاز به کار می کند.

 

فرماندار اشکذر با اشاره به اینکه در زمینه زیرساخت های شهرستان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، تصریح کرد: ۹۰ درصد شهرستان از نعمت گاز برخوردار است، حتی به جز شهرک صنعتی فولاد بقیه شهرک ها نیز گاز دارند.

 

وی ادامه گفت: باعث افتخار است که نزدیک به ۸۰ درصد برق شهرستان یزد در اشکذر تولید می شود  که دارای هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات برق و به صورت خصوصی در اشکذر خدمت رسانی می کند

 

شاه حسینی در پاسخ به سوالی در مورد مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی اشکذر گفت: خوشبختانه با توجه به تدابیری که دولت تدبیر و امید اندیشیده هر کدام از صنایع مشکل دار به فرمانداری مراجعه کنند در مورد تامین نقدینگی به خصوص سرمایه در گردش در صورتی که طبق قانون بدهی و برگشتی نداشته باشند هرگونه حمایت خواهیم داشت و هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد

شاه حسینی افزود: در دو سال گذشته ۵ واحد فولادی با اشتغال بیش از هزار نفر در اشکذر به بهره برداری رسیده و از لحاظ موارد زیست محیطی نیز تمام جوانب امر و مجوزهای لازم اخذ شده است و نظارت کامل وجود دارد.

 

وی ادامه داد: در هفته گذشته طی بازدیدی که از یک واحد فولاد در اشکذر صورت گرفت به دلیل عدم رعایت موارد محیط زیست نسبت به پلمپ آن واحد اقدام شد و تا زمان رفع این نقایص نسبت به رفع پلمپ اقدام نخواهد شد.

 

فرماندار اشکذر خاطر نشان کرد: این شهرستان در کشاورزی و دانش بنیان بعد از یزد رتبه دوم استان را دارد و در پرورش شترمرغ و اسب و کشت گلخانه ای دارای پتانسیل های زیادی است و حرف اول را در استان می زند.

 

شاه حسینی ادامه داد: به عنوان اولین شهرستان استان یزد و در اشکذر پرورش تیله عسلی، گوجه های گیلاسی و گیاهان دارویی انجام شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به مشکل راه های خضرآباد و زارچ - اشکذر گفت: امیدواریم با تسریع در بهره برداری از کمربند زارچ - اشکذر که باید پایان سال گذشته به اتمام می رسید، بخش بزرگی از این مشکل حل شود، همچنین راه خضرآباد نیز بازدیدی توسط معاونت عمرانی استاندار انجام شد و در حال پیگیری هستیم.

 

فرماندار اشکذر گفت: با توجه به اینکه بودجه تخصیصی شهرستان اشکذر از شش میلیارد تومان فقط چهار میلیارد تومان یعنی حدود ۷۰ درصد پرداخت شده لذا در بخشی از موارد دچار وقفه شده ایم که ان شاء الله امسال پیگیری های لازم جهت اتمام طرح های نیمه تمام انجام شود.

 

فرماندار اشکذر در مورد کندی احداث بیمارستان در این شهرستان نیز گفت: با پیگیری مسئولان و نماینده مردم مجوزی که در وزارت بهداشت به بایگانی رفته بود مجددا در دستور قرار گرفت و خوشبختانه کد دار شد.

 

وی ادامه داد: همچنین زمین آن که ۲۳ هزار مترمربع است به خیر محترم واگذار شده اما چهار هزار متر در وسط آن دارای مالک بود که در حال حل این مشکل هستیم و با توجه به تاخیری که در احداث بیمارستان انجام شده مردم بدبین شده اند که قطعا با جدیت تمام پیگیر احداث این بیمارستان هستیم و خیر نیز تمام موارد لازم را آماده کرده است.

 

فرماندار اشکذر گفت: با توجه به مشکل آب در روستاهای خضرآباد نیز طرح انتقال آب به این روستاها با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان تهیه شده که در سال جاری هشت میلیارد تومان تخصیص یافته و این پروژه نیز اخیرا شروع شده که هر چند در رابطه با حریم راه و منابع طبیعی به مشکل خورده اند اما در حال پیگیری برای رفع مشکل هستیم

 

معاون فرماندار اشکذر نیز در این نشست گفت: خبرنگاران نقش اساسی در ارتباط مردم و مسئولان دارند خوشبختانه در این شهرستان تاکنون هیچ گونه حاشیه و تنشی غیرقابل حل توسط رسانه ها به وجود نیامده است

علیرضا ابوالحسنی افزود: رسانه ها نباید به قومیت و بخشی نگری دامن بزنند بلکه همچون گذشته همه باید در راستای خدمت به ایران اسلامی و همچنین خدمت رسانی به مردم گام برداریم.

 

وی اظهار داشت: نباید برخورد بد یک مدیر یا مسئول با خبرنگاری باعث دلزدگی یا دلسردی وی شود بلکه همه باید در راستای جلب رضای خالق و خدمت به مخلوق تمام تلاش خود را به کار گیریم

بخشدار خضرآباد نیز در این نشست گفـت: در این بخش ۱۹ روستا با مشکل کمبود آب مواجه هستند که در ۱۷ روستا آب شبکه شهری فقط دو روز در هفته و تنها یک ساعت در روز است که مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورده است

 

محمدحسین غلام زاده افزود: در حال حاضر هفته ای یک روز آبرسانی به این روستاها توسط تانکر انجام می شود که امیدواریم با احداث مجتمع امام حسین در رابطه با انتقال آب و همچنین تامین آب شرب و بهداشت مردم گشایشی صورت گیرد.

 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه روستاهای زیادی در استان یزد از جمله این شهرستان با کمبود شدید آب در زمینه شرب و بهداشت مواجه هستند لذا رسانه ها نقش اساسی در گوشزد کردن بحران بی آبی و صرفه جویی در مصرف آب دارند.

 

بخشدار خضرآباد از برگزاری یادمان شهدای خضرآباد در ششم شهریورماه سال جاری در این بخش خبر داد و تصریح کرد: طرح های زیادی با مشارکت نهادهای شهرستان در حال اجراست