به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، فرماندار اشکذر در دومین جلسه ستاد اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا شهرستان که با حضور اعضا در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد، با اعلام اینکه هیچ مورد بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان اشکذر مشاهده نشده است، گفت: بهترین راه مبارره با ویروس کرونا پیشگیری است و مردم با رعایت نکات بهداشت فردی می توانند از شیوع این بیماری خودداری کنند.

 

هادی هادی نسب به تهیه و ارسال دستورالعمل کنترل این بیماری از ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اشاره و افزود: اجرای دستورالعمل پیشگیرانه برای مقابله با کرونا در سطح ادارات شهرستان ضروریست و از همه دستگاه های اداری شهرستان در اجرای اقدامات پیشگیرانه درخواست همکاری شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: لغو تمام مأموریت‌های غیرضروری، تعطیلی کمپ های گردشگری و اقامتی شهرستان، وجود صابون مایع و موادضدعفونی کننده در تمام ادارات شهرستان جهت ضدعفونی کردن سطوح، نرده ها، دستگیره درب ها، میزها و صندلی در تمام ادارات به ویژه بانک ها و مساجد از از جمله اقدامات پیشگیرانه است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

فرماندار اشکذر ادامه داد: نظارت بر اصناف شهرستان در جهت رعایت نکات بهداشتی از جمله نانوایی ها و تعطیلی آرایشگاه ها، لغو جشن های رجبیه و سال تحویل شهرستان، ضدعفونی کردن اماکن عمومی شهر با همکاری شهرداری ، نظارت بر مغازه های جاده سنتو و عدم دستفروشی در سطح شهر و عدم فعالیت ستاد اسکان نوروزی شهرستان تا اطلاع ثانوی از جمله اقدامات دیگری است که در جهت جلوگیری از شیوع و انتقال ویروس کرونا در شهرستان مصوب شده است.

 

فرماندار اشکذر ضمن تاکید بر ماندن مردم شهرستان در منزل و عدم حضور در جامعه در موارد غیر ضروری ابراز امیداوری کرد با حفظ آرامش و رعایت نکات بهداشتی شرایط فعلی را با موفقیت پشت سر خواهیم گذاشت.