به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، دومین جلسه مشترک اعضای شورای تامین و چهارمین نشست ستاد پیشگیری از ویروس کرونا شهرستان اشکذر به ریاست "هادی هادی نسب" فرماندار و سایر اعضا در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.


فرماندار اشکذر گفت: در جهت اجرای هر چه بهتر مصوبات جلسات قبل ستاد پیشگیری از ویروس کرونا شهرستان ضروریست گشت های مشترك با همكاري اداره صنعت،معدن و تجارت، نيروي انتظامي و ناحيه مقاومت بسيج راه اندازي و نسبت به اخطار به واحد هاي صنفي  غير ضروري اقدام و در صورت عدم تعطيلي، پلمپ واحد  در دستور كار قرار گيرد.


هادی هادی نسب اظهار داشت: با توجه به احتمال حضور مردم شهرستان هاي همجوار در ييلاقات بخش خضرآباد باید نسبت به تشکیل تيم هايی از مركز بهداشت، هلال احمر، ناحيه مقاومت بسيج، نيروي انتظامي و استقرار در ورودي هاي این بخش به منظور جلوگيري از ورود و تجمع افراد خصوصا غيربومي های بخش اقدام لازم صورت گيرد و هم چنین بخشدار خضرآباد نسبت به مسدود نمودن راه خاكي جاده فولاد نيوك به سمت خضرآباد اقدام، تا كنترل لازم و بهتر صورت گيرد.


وی ادامه داد: اداراتي كه در ايام پاياني سال ارباب رجوع زياد دارند به نحوي توسط مديران ادارات برنامه ريزي شود تا از تراكم جمعيت در محيط اداري خودداري و به شكل منظم وتعيين وقت قبلي از ازدحام مراجعين جلوگیری شود.

فرماندار اشکذر تصریح کرد: شهرداري اشكذر نسبت به کنترل روضه الشهدا اشكذر و پارك هاي سطح شهر به منظور عدم حضور مردم در ايام پاياني سال و همچنين عدم توزيع نذورات در مكان هاي عمومي اقدام لازم را صورت دهد.

هادی نسب تاکید کرد: فرماندهي انتظامي شهرستان بر اساس دستورالعمل شوراي امنيت كشور در بحث چهارشنبه سوري  و تاكيد وزارت بهداشت، از شكل گيري هرگونه اجتماع به منظور حفظ سلامت مردم به ويژه در كمپ هاي گردشگري جلوگیری کند.


این مقام مسئول گفت: با عنايت به مصوبه استاني ستاد مقابله با كرونا مقرر گرديد كليه مرخصي و ماموريت مديران ادارات شهرستان تا اطلاع ثانوي لغو و مديران به نحوي برنامه ريزي نمايند كه ضمن حضور در شهرستان در ساعت اداري، در طول شبانه روز نيز به صورت تلفني پاسخگو باشند.


فرماندار اشکذر به وصول گزارشاتي مبني بر دستفروشي در شهر و نقاط روستايي بخش مركزي اشاره و افزود: شهرداري و بخشداري مركزي با همكاري اتاق اصناف و نيروي انتظامي نسبت به جمع آوری دستفروشی ها اقدام و در صورت عدم رعايت، برخورد قانوني نیز صورت گیرد.