عصر امروز انجام شد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ عصر امروز دهیاران و اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای خضرآباد با "سید ابوالفضل موسوی " نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

 

موسوی رفع آلودگی صنایع و حفظ محیط‌زیست را به‌عنوان اولویت شهرستان عنوان و ضمن تأکید بر الزام واحدهای آلاینده به نصب فیلتر افزود: با بروز کردن فنّاوری‌های واحدهای تولیدی می‌توان ضمن بهره‌مندی از قابلیت‌های صنایع و ارزش‌افزوده آن‌ها خطرات ناشی از نزدیکی این واحدها به منازل مسکونی و زمین‌های کشاورزی را به حداقل رساند.

 

مقوله کمبود آب مبحث دیگری بود که نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به آن گفت: ضمن صرفه‌جویی می‌توان با کشت محصولات کم آبخواه، استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و کشاورزی دانش‌بنیان چالش پیشرو را سپری و تا مسئله انتقال آب در سال آتی به سرانجام برسد.

 

فرماندار اشکذر نیز در صحبت‌های خود مهم‌ترین مسئله و مشکل بخش خضرآباد را کمبود آب به‌ویژه در فصل تابستان عنوان کرد و تصریح نمود: با اقدامات انجام‌شده در دولت تدبیر و امید مجتمع آب‌رسانی "امام حسین " بااعتباری بالغ‌بر 27 میلیارد تومان احداث گردیده است و تا پایان سال 97 به کلیه روستاهای بخش آب‌رسانی خواهد شد.

 

"محمدعلی شاه‌حسینی " ضمن اشاره به ارسال اخطارهای متعدد به واحدهای آلاینده شهرستان از سوی مقام قضایی گفت: در حال حاضر بسیاری از واحدهای آلاینده نسبت به نصب فیلتر اقدام کرده‌اند و در صورت تخطی، با واحدهای متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد.

 

تغییر کاربری اراضی کشاورزی بخش خضرآباد محور دیگر صحبت‌های فرماندار اشکذر بود که در این زمینه اظهار داشت: تاکنون نسبت به تخریب چند مورد ساخت‌وسازهای متخلف اقدام شده است و از مسئولین و دهیاران و شوراها خواسته‌شده موارد مشابه را ‌پیش از اقدام به تغییر کاربری متوقف نمایند.