در راستای تقویت کشاورزی دانش‌بنیان؛

رئیس دانشگاه علم و هنر واحد اشکذر در مصاحبه با روابط عمومی فرمانداری اشکذر از ایجاد رشته تحصیلی گیاهان دارویی در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد.

 

 "دکتر محسن سعید منش "هدف از این کار را آموزش صحیح و علمی به علاقه‌مندان و نیاز کشاورزان بومی به مهارت‌های اکتسابی و تقویت کشاورزی دانش‌بنیان در شهرستان برشمرد.

 

وی با اشاره به ایجاد مرکز تحقیقاتی گیاهان دارویی در اشکذر و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود بر مبنای شعار سال گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در این مقطع می‌تواند علاوه بر مهارت‌آموزی به دانشجویان این رشته زمینه‌های اشتغال‌زایی و بازار کار مناسب را فراهم آورد.

 

رئیس دانشگاه علم و هنر واحد اشکذر به صحبت‌های مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در خصوص راهبردهای نوین علمی در کشور نیز گریزی زد و اظهار داشت: راه‌های تولید و بهره‌وری از گیاهان دارویی معطر و شناخت صحیح این محصولات ازلحاظ اکولوژی و فیزیولوژی ازجمله مهارت‌هایی است که دانشجویان در این رشته نسبت به آن آشنا خواهند شد.

 

دکتر سعید منش در پایان ابراز امیدواری کرد اقدامات انجام‌شده در این دانشگاه بتواند زمینه‌های تغییر کشت محصولات پرآبخواه باقابلیت ارزش‌افزوده بالا را در شهرستان فراهم آورد.