به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، سومین جلسه ستاد شهرستانی پیشگیری و کنترل بیمار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با حضور اعضا در دفتر فرماندار اشکذر برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر در این جلسه به ضرورت عزم و تعامل دستگاه ها مرتبط برای پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مناسب به مردم شهرستان تاکید کرد.

 

محمد علی شاه حسینی به اقدامات انجام شده در هشت ماهه اول سال و در زمینه کنترل این بیماری در سطح شهرستان اشکذر اشاره و اظهار داشت: اخطار به کشتارگاه های طیور جهت برطرف کردن نواقص فنی، تشدید اقدامات قرنطینه بهداشتی و شناسایی واحد های بدون مجوز از جمله مهمترین اقدامات بوده است که با همکاری شبکه دامپزشکی، مرکز بهداشت و دادگستری شهرستان انجام شده است.

 

وی ساماندهی واحد های غیر مجاز طیور و برخورد با واحد های متخلفی که نسبت به برطرف کردن نواقص فنی خود اقدامی انجام ندادند را برنامه این ستاد در سه ماه پایانی سال دانست.

 

محمدعلی شاه حسینی اولویت به مسائل آموزشی در زمینه پیشگیری و کنترل این بیماری را  از دستگاه های ذیربط خواستار شد و افزود: شایسته است شوراهای بخش و روستا نسبت به برگزاری دوره های آموزشی برای گلخانه داران، مرغداری  و کشتارگاه ها اقدام نمایند.