مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان؛

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با حضور "غیاثی"مدیرکل و "مفیدی"معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ،امام جمعه ،فرماندار اشکذر  و اعضای شورا در محل سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

"محمد علی شاه حسینی" فرماندار اشکذر ،به بیان جایگاه فرهنگ عمومی و نقش این شورا در رفع آسیب های فرهنگی پرداخت و خواستار برگزاری منظم این جلسات در شهرستان اشکذر شد.

سپس اعضای شورا گزارشی از اقدامات شاخص فرهنگی و هنری خود در طول سال گذشته ارائه داده و به بیان نقطه نظرات خود در رابطه با برنامه های اجرا شده توسط دستگاه های فرهنگی پرداختند

در ادامه "حجه الاسلام والمسلمین طالبیان" امام جمعه و رئیس شواری فرهنگ عمومی اشکذر به بیان دیدگاه های خود در رابطه با مسائل فرهنگی این شهرستان پرداخت و به کارگیری نیروهای متخصص، رعایت حدود الهی، پویایی و نشاط و حمایت همه دستگاه ها از برنامه های فرهنگی را از مهمترین مواردی دانست که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

"هادی ملانوری "سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشکذر گزارشی از اقدامات انجام شده در طول سال گذشته در حوزه فرهنگ و هنر ارائه نمود و توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری، برگزاری دوره های آموزشی ویژه فعالان فرهنگی و هنری، رعایت عدالت در حمایت از برنامه ها، ارتباط مستمر و حمایت از هنرمندان و توسعه کانون های فرهنگی و هنری مساجد را از جمله مواردی دانست که در طول سال گذشته مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

"علی غیاثی" مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان نیز طی سخنانی به بیان جایگاه، سیاست های شورای فرهنگ عمومی و اولویت های فرهنگی ، هنری استان پرداخت و شناخت ، تقویت فرهنگ بومی دارالعباده را از اولویت های دستگاه های فرهنگی در سطح استان دانست.

"غیاثی "ارتباط مستمر و حمایت از فعالان فرهنگی و هنری را از جمله اقدامات مناسب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و خواستار برگزرای نشستی با حضور فعالان فرهنگ و هنر شهرستان اشکذر شد و  ضمن اشاره به محدودیت های موجود در دستگاه های فرهنگی، استفاده از ظرفیت های بالفعل همه دستگاه های دولتی در راستای حمایت از هنرمندان را از جمله راهکارهای موجودبرای رفع این محدودیت ها دانست.

تجلیل از رتبه های برتر سیزدهمین دوره ازمون جامع قران کریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش پایانی این جلسه بود که با حضور امام جمعه اشکذر انجام گردید.