به ریاست فرماندار اشکذر؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان با حضور "شاه حسینی"  فرماندار اشکذر "دکتر غنیمت"  معاون پیشگیری سازمان بهزیستی استان و تعدادی از مدیران ادارات در محل فرمانداری اشکذر تشکیل جلسه داد.

 

در ابتدای این نشست شاه حسینی با اشاره به دستور اسلام مبتنی برتکریم و تجلیل از سالمندان، بر ضرورت توجه ادارات به این موضوع تأکید کرد. وی با اشاره به جمعیت سالمندی کشور و استان بر برنامه ریزی برای این قشر از جامعه تأکید نمود. 

 

در ادامه این جلسه دکتر "ابهت" مدیر بهزیستی شهرستان نیز با اشاره به اینکه رشد جمعیت سالمندی نشان دهنده تغییر و افزایش امید به زندگی در بین جامعه ماست، یادآور شد: در شهرستان اشکذر سه مرکز روزانه سالمندان وجود دارد که جمعاً حدود 320 نفر سالمند از خدمات این سه مرکز بهره مند می شوند؛ همچنین تعداد 70 نفر ویزیت در منزل سالمندی داریم. 

 

در ادامه این جلسه آقای دکتر غنیمت معاون پیشگیری بهزسیتی استان با اشاره به آمار سالمندان استان گفت: خوشبختانه 86 درصد از سالمندان نزد خانواده هایشان نگهداری می شوند. وی با اشاره به ضرورت مناسب سازی فضای ادارت و پاسخگویی به سالمندان، توجه به فعالیتهای اجتماعی و رفاه و بیمه ای سالمندان را خواستار شد.