معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، مصطفی پور دهقان در دیدار با معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی و کارشناسان فرمانداری شهرستان میبد، به معرفی شهرستان اشکذر در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری پرداخت.

 

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اشکذر با بیان اینکه شهرستان اشکذر از دو بخش مرکزی و خضرآباد تشکیل شده است، به تشریح پروژه های حوزه عمرانی شهری و روستایی شهرستان پرداخت.

 

مصطفی پور دهقان به کسب رتبه دوم شهرستان اشکذر در جذب تسهیلات اشتغال زایی روستایی اشاره کرد و گفت: با همت بانک های عامل صندوق کارآفرینی امید و پست بانک تسهیلات بسیار خوبی در کارگروه اشتغال شهرستان به متقاضیان واگذار شده است.

 

وی توجه به مباحث اقتصاد مقاومتی و کشاورزی را در شهرستان مهم دانست و ادامه داد: عمده تسهیلات اشتغال زایی روستایی که به شهرستان اختصاص یافته است در زمینه توسعه کشت گلخانه ای، گیاهان دارویی و کم آبخواه بوده است.

 

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار اشکذر به شاخص های مورد نظر در زمینه جذب سرمایه گذاری های جدید شهرستان اشاره و تصریح کرد: کشت محصولات کم آبخواه، صنایع پاک و استفاده از نیروی کار بومی به عنوان مهمترین این شاخص هاست که دارای اولویت است.

 

پوردهقان به موقعیت ویژه شهرستان اشکذر و قرار گرفتن در مجاورت جاده ترانزیتی سنتو اشاره و گفت: موقعیت شهرستان به عنوان شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب کشور مزیت و نقطه قوتی محسوب می شود و تمام تلاش ما در این راستاست تا سیاست های جدیدی را در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری اتخاذ کنیم.

 

این مقام مسئول به طرح ملی احداث بزرگراه نطنز، انار اشاره وافزود: پروژه کنارگذر بخش مرکزی اشکذر در حال تبدیل به بخشی از این طرح است که حدود نیمی از عملیات عمرانی آن در حوزه شهرستان انجام شده است.