فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، نشست هم اندیشی مربیان جام باشگاه های کتابخوان شهرستان اشکذر با حضور فرماندار و مربیان باشگاه های کتابخوان شهرستان در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر در این نشست، حضور در جمع کسانی که دغدغه فرهنگ کتابخوانی را دارند ارزشمند دانست و گفت: ارزیابی شرایط و امکانات موجود فرهنگی در جامعه بیانگر این نکته است که امروز کتاب می تواند به عنوان یک ابزار مطمئن و کارآمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه مورد استفاده قرار گیرد.

 

محمدعلی شاه حسینی تلاش در جهت تعمیق و گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین دانش آموزان را به عنوان یک ضرورت اساسی برشمرد و افزود: والدین باید عادت کتابخوانی را در فرزندان خود به وجود بیاورند، همچنین مربیان تربیتی مدارس نقش مهمی در راستای ترغیب و تشویق دانش آموزان با فرهنگ کتابخوانی دارند و این دو عامل می تواند در افزایش سرانه کتابخوانی موثر واقع شود.

 

وی به با بیان اینکه در دوران کنونی در سایه توسعه فناوری اطلاعات ، فضای مجازی به دلیل دسترسی راحتی که دارند به عنوان بزرگترین رقیب کتاب به شمار می رود اظهار داشت: امروزه شبکه های مجازی زمان زیادی را برای مرور مطالب از کاربران در تمامی گروه های سنی می گیرند و جایگزین مطالعه مکتوب از جمله کتابخوانی شده اند، لذا می طلبد که متولیان امر با خلاقیت و هنرمندی هر چه تمام نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی اقدام کنند.

 

فرماندار اشکذر برگزاری جشنواره های قصه گویی، ارتباط با مدارس و مساجد، تشویق برگزیدگان مسابقات کتابخوانی،آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط انتخاب و خرید کتاب و چرخش کتاب در میان همسالان را از جمله اقداماتی دانست که مربیان باشگاه های کتابخوان شهرستان می توانند در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی استفاده نمایند.