فرماندار اشکذر تأکید کرد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ محمدعلی شاه‌حسینی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و با حضور مدیریت امور اراضی استان برگزار شد اظهار داشت: ازجمله اهداف تشکیل این شورا، برخورد جدی با سودجویانی است که با تصرف و تغییر اراضی کشاورزی و باغات زمینه پیدایش مشکلات اکولوژی به‌ویژه در مناطق ییلاقی را فراهم می‌آورند.

 

فرماندار اشکذر تغییر کاربری اراضی کشاورزی در روستاهای بخش خضرآباد را جدی‌تر و بااهمیت‌تر عنوان کرد و بر ضرورت برگزاری منظم و مستمر نشست‌های هم‌اندیشی به‌منظور حفظ و حراست از باغات و اراضی کشاورزی تأکید نمود.

 

وی وجود یک‌زبان مشترک و روش واحد را برای برخورد با متخلفان ضروری دانست و لازمه انجام آن را همکاری و همیاری همه دستگاه‌ها در تشکیل یک بانک اطلاعاتی کامل به‌ویژه از اراضی خلع ید شده برای واگذاری مجدد آن به درخواست‌های جدید برشمرد.

 

رئیس شورای حفاظت از اراضی ملی شهرستان اشکذر با تأکید بر اینکه دستگاه‌های خدمات رسان نیز باید در هنگام ارائه خدمت استعلام‌های لازم را انجام دهند افزود: متخلفان با دور زدن قانون و صرف هزینه‌های چند صدمیلیونی نسبت به تغییر اراضی کشاورزی و باغات اقدام می‌کنند که این موضوع خسارت‌های فراوانی برای بیت‌المال به دنبال دارد.

 

فرماندار اشکذر بابیان اینکه تصرف اموال عمومی عمدتاً در حریم شهرها و خارج از طرح هادی روستاها است اظهار داشت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در حفظ و حراست از دست‌اندازی سودجویان به‌ویژه در مناطق ییلاقی شهرستان اهتمام بیشتری داشته باشند.