فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه مشترک اعضای شورای تامین و سومین نشست ستاد پیشگیری از ویروس کرونا شهرستان اشکذر به ریاست" هادی هادی نسب" فرماندار و با حضور اعضا برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر با بیان اینکه خود مراقبتی و رعایت نکات بهداشتی فردی شهروندان نقش مهمی در عدم شیوع ویروس کرونا دارد، گفت: نیاز است همه نهادها، ارگان‌ها و خانواده‌ها برای اطلاع رسانی جمعی در این زمینه همکاری کنند.

 

هادی هادی نسب ضمن تاکید بر تشکیل قرارگاه مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان اشکذر، افزود: نیاز است تا با همکاری اعضا شهرستانی ستاد، قرارگاه مرکزی مبارزه با ویروس کرونا تشکیل شود تا ضمن ارتباط شهروندان با این قرارگاه و اطلاع از دستورالعمل های استانی، رصد و پایش روزانه موضوع پیشگیری از کرونا به بهترین شکل در شهرستان دنبال و تا ریشه کنی این‌ ویروس ادامه داشته باشد.

 

وی اظهار داشت: محل فعالیت این قرارگاه مرکزی و شماره تلفن اضطرای جهت ارتباط هر چه بهتر شهروندان توسط اعضای ستاد پیشگیری از ویروس کرونا شهرستان مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.

 

فرماندار اشکذر خاطر نشان کرد: گروه های جهادی می توانند در قالب فعالیت های آموزشی، میدانی و درمانی در جهت رعایت نکات بهداشتی اعم از آموزش و پیشگیری مسائل مربوط به کرونا به شهروندان و ضد عفونی کردن معابر شهری و روستایی شهرستان با این قرارگاه همکاری نمایند.

 

هادی نسب تشدید نظارت بر اصناف شهرستان از جمله ضدعفونی کردن روزانه فروشگاه های بزرگ مواد غذایی، قرار دادن دستکش ویژه شهروندان جهت خرید مواد غذایی و نظارت ویژه بر نانوایی ها و آرایشگاه ها را از دیگر وظایف این قرارگاه مرکزی عنوان کرد.

 

وی ادامه داد: به غیر از واحدهای خدمات رسان که نیازهای ضروری مردم شهرستان را تامین می کنند، برای جلوگیری از ازدحام و تجمع همشهریان سایر واحدهای صنفی واحدهای خود را چند روزی تعطیل کنند تا با جدیت بیشتر با شیوع ویروس کرونا مبارزه کنیم.

 

فرماندار اشکذر در خصوص ضد عفونی کردن گلخانه های بخش مرکزی اظهار داشت: با محوریت جهاد کشاورزی و با همکاری بخشداری ضد عفونی کردن گلخانه های بخش مرکزی شهرستان با توجه به دستورالعمل مرکز بهداست و درمان طبق برنامه زمان بندی باید انجام شود.

 

وی تاکید کرد: مقرر گردید اتباع بیگانه شهرستان محدودیت در رفت و آمد داشته باشند و هر گونه خرید مایحتاج آنها توسط پیمانکاران و صاحبان گلخانه ها نیز صورت گیرد.

 

هادی نسب اظهار داشت: با توجه به عدم فعالیت ستاد اسکان مسافران نوروزی شهرستان، شهرداری و بخشداری های مرکزی و خضرآباد ملزم هستند ضمن ضد عفونی کردن مرتب پارک ها و اماکن عمومی، نسبت به نصب بنر ممنوعیت چادر زدن در پارک ها و اماکن عمومی اقدام نمایند.