فرماندار اشکذر؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ به مناسبت هفته پدافند غیرعامل جلسه مشترک شورای اداری شهرستان اشکذر و کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر در این جلسه با نکوداشت 13 آبان؛ بیانات مقام معظم رهبری در زمینه پدافند غیرعامل را نشان از تدبیر حکیمانه ایشان برشمرد و افزود: مهم‌ترین راهبرد پدافند غیرعامل صیانت از مردم در مقابل تهدیدات است.

 

"محمدعلی شاه‌حسینی "بابیان اینکه بر همه لازم است با اصول و مبانی پدافند غیرعامل آشنایی داشته باشند تصریح کرد: مقابله با تهدیدات احتمالی، پیشگیری از خسارات احتمالی در مواقع بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی در عین پایداری روش از مهم‌ترین ویژگی‌های این اصل است.

 

وی به برگزاری مانور پدافند غیرعامل زیستی در شهرستان اشکذر اشاره کرد و اظهار داشت: طی هفته جاری پدافند سایبری در حوزه IT و فضای مجازی برگزار می‌گردد که می‌توان بااطلاع رسانی صحیح و افزایش آگاهی به مردم، زمینه شکل‌گیری رویکرد تخصصی در جامعه را فراهم نمود.

 

مديركل پدافند غيرعامل استانداري يزد وحدت و همگرایی بین گروه‌ها و جناح‌ها را مهم‌ترین اصل در پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: غفلت از پدافند غیرعامل در کشور می‌تواند وجود تهدیدهای متنوع را در پی داشته باشد.

 

"حسین اسماعیلی " ضرورت ایمن‌سازی مراکز مهم و حیاتی و زیرساخت‌های کشور در مقابل تهدیدات خارجی را بااهمیت عنوان نمود و بر حفظ روحیه و انسجام مردم در مقابل تهدیدات، فرهنگ‌سازی و ایجاد باور عمومی در مورد تأثیر پدافند غیرعامل در کاهش آسیب‌پذیری در کشور تأکید کرد.