با حضور معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان اشکذر بعدازظهر دوشنبه سوم آبان به‌منظور بررسی راهکارهای جذب بی‌سوادان مناطق محروم و روستایی و کودکان بی‌سواد بالای 10 سال برگزار شد.

 

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش در این بابیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه به بحث سوادآموزی دارد و تاکنون اقدامات تأثیرگذاری در این راستا انجام داده است تصریح کرد: یکی از اقدامات مؤثر دولت یازدهم در زمینه سوادآموزی اختصاص یک جلسه از هیئت دولت به بحث مقوله است که در پی آن شفاف‌سازی‌هایی نیز در این راستا صورت گرفته است.

 

مرات امین الرعایا بحث تشویق و تنبیه در مصوبات دولت نیز یکی دیگر از نشانه‌های توجه و اهمیت ویژه دولت تدبیر و امید به این امر مهم برشمرد و خواستار همراهی بیشتر مسئولین برای کاهش بی‌سوادی در جامعه شد.

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بهداشت، سیاست و فرهنگ خوب را درگرو سوادآموزی دانست و خواستار اثرگذاری بیشتر متولیان امر برای جذب بی‌سوادان و نیز هدایت آن‌ها به مسیرهای صحیح تحصیل شد.

 

فرماندار اشکذر نیز در این نشست بابیان اینکه یکی از موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در حوزه سوادآموزی بوده است اظهار داشت: رشد آمارهای سوادآموزی در کشور هدف‌گذاری صحیح دولت را نشان می‌دهد و این امر جز با آگاهی دادن به مردم در زمینه اهمیت سواد نیست.

 

"محمدعلی شاه‌حسینی" افزود: حوزه سوادآموزی یک کار جمعی است و تمام ارگان‌ها و حتی عموم مردم باید در این راه قدم بردارند و دست در دست برای ریشه‌کن نمودن بی‌سوادی تلاش نمایند.

 

در پایان این مراسم لوح تقدیر "سید محمد میرمحمدی "استاندار یزد به‌پاس تلاش در جهت افزایش میزان سواد در شهرستان اشکذر به فرماندار اشکذر و رئیس آموزش و پرورش اهدا شد.