در راستای اجرای قانون حدنگار؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ «محمدعلی شاه‌حسینی» در نشست اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی که با حضور مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان یزد برگزار شد گفت: به‌منظور تسریع در امور مراجعین و مردم روستاهای دهستان رستاق، نقشه‌برداری با استفاده از فناوری پهپاد در این منطقه آغازشده است.

 

فرماندار اشکذر بابیان اینکه انجام این فرآیند نیازمند همکاری شورا و خبرگان محلی است اظهار کرد: پس از انجام پلاک گذاری و ثبت در بانک کاداستر، صدور سند مالکیت برای مردم این بخش تسهیل خواهد شد.

 

مدیرکل ثبت‌اسناد استان نیز ثبت اندک پلاک گذاری و همچنین فرآیند طولانی صدور سند مالکیت را از علل اصلی اجرای نقشه‌برداری هوایی دانست و افزود: زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح بزرگ فراهم‌شده که در صورت همکاری مردم و شورا در مدت‌زمان کوتاهی به پایان خواهد رسید.

 

«علی کریمی» ادامه داد: در صورت اجرای طرح پلاک گذاری ضمن کاهش بروکراسی اداری و مراجعه مردم زمینه برای تسریع در امر خدمت‌رسانی و جلب رضایت حداکثری فراهم خواهد شد.

 

وی با تأکید بر ضرورت ثبت اراضی دستگاهای مستقر در این منطقه نیز عنوان داشت: طبق قانون مجلس ادارات مکلف به همکاری در این طرح هستند که نقش منابع طبیعی و آبخیزداری در این میان چشمگیرتر است.