نشست خبری فرماندار شهرستان صدوق

به گزارش روابط عمومی فرمانداری صدوق،"سعيد عبداللهي "فرماندار این شهرستان روز پنجشنبه در حاشيه بازديد خبرنگاران استان از اين شهرستان در نشست مطبوعاتي که در محل سالن کوثر فرمانداری برگزار شد، افزود: مصوبات سفر مقام معظم رهبري و دو سفر رييس جمهوري، تغيير و تحولات اساسي را در شهرستان ايجاد كرده است به طوريكه از بركات اين سفرها، شاهد افتتاح پروِژه هاي عمراني متعددي بوده ايم.
وي انتقال آب زاينده رود به مركز شهرستان را از جمله طرح هاي مصوب سفر مقام معظم رهبري و رييس جمهوري بيان كرد و گفت: براي اجراي اين طرح، 60ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.
فرماندار صدوق طرح احداث سايت اداري، احداث ساختمان دادگستري، مركز بهداشت، راه اندازي ايستگاه راه آهن اشكذر، تاسيس صندوق مهر رضا (ع)، احداث سه باب ايستگاه آتشنشاني، ساخت سالن هاي ورزشي و استخر سرپوشيده ورزشي و احداث راه هاي روستايي را از جمله اقدامات دولت در اين منطقه بيان كرد.
عبداللهي اضافه كرد: طرح مسكن مهر نيز با 130 واحد در مركز شهرسان آغاز شده و هم اينك در مرحله نازك كاري است.
وي گفت: مقدمات كار براي اجراي فاز دوم ساخت مسكن مهر براي 250 نفر متقاضي در اشكذر و 400 واحد در رضوانشهر صدوق انجام شده است و به زودي عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.
اين مقام مسئول احداث راه ارتباطي ورزنه در اصفهان - ندوشن را از طرح هاي مصوبات دور اول سفر رياست جمهوري و هيات دولت بيان كرد و گفت: اين طرح هم اينك 40 درصد پيشرفت فيزيكي دارد و با جديت در حال پيگيري است.
به گفته فرماندار صدوق با بهره برداري از اين خط ، 70 كيلومتر مسير يزد - اصفهان كوتاه مي شود ضمن اينكه ندوشن و روستاهاي در مسير از بن بست خارج و معادن و آثار تاريخي آن نيز رونق مي گيرند.
عبداللهي احداث راه ارتباطي فوالاد آلياژي - ندوشن با 20 ميليارد ريال را از ديگر فعاليت هاي دولت عنوان كرد و گفت: با احداث اين راه، ارتباط مردم مناطق مختلف با مركز استان و شهرستان برقرار شد.
وي با اشاره به اينكه اين شهرستان در سال 76 تاسيس شد و علي رغم تازه تاسيس بودن در بسياري از زمينه هاي در سطح استان پيشتاز است ،اظهار داشت: نيروگاه سيكل تركيبي به عنوان مهمترين و حياتي ترين نيروگاه استان و مجتمع فولاد آلياژي به عنوان بزرگترين طرح ملي در اين در اين منطقه قرار دارد.
فرماندار صدوق به برخورداري شهرستان از صنايع متعدد به خصوص كاشي و سراميك اشاره كرد و نقش صدوق را در ايجاد اشتغال در استان يادآور شد و گفت: اين منطقه بخشي از اشتغال مركز استان را پوشش مي دهد.
عبداللهي سطح زير كشت محصولات گلخانه اي صدوق را 170 هكتار بيان كرد و گفت: شهرستان از نظر سطح زير كشت و ميزان صادرات محصولات گلخانه اي در استان به ترتيب رتبه دوم و اول را دارد.
اين جانباز دفاع مقدس نقش مردم صدوق در انقلاب اسلامي را يادآور شد و گفت: از نظر تعداد شهدا به نسبت جمعيت رتبه اول استان را دارد.
وي تصريح كرد: دانش آموزان منطقه طي دو سال متوالي گذشته در كنكور سراسر خوش درخشيدند و رتبه اول را در استان كسب كرده اند.
عبداللهي در ادامه اضافه كرد: اين خطه داراي سه مركز آموزش عالي شامل پيام نور ، آزاد اسلامي و جهاد دانشگاهي است و هم اينك شش هزار و 600 دانشجو در 32 رشته به تحصيل مشغول هستند.
وي با بيان اينكه صدوق به دليل جديدالتاسيس بودن، داراي محروميت هايي است، تصريح كرد: كمبود هايي وجود دارد كه پيشنهادات لازم براي رفع آن در سفر سوم رييس جمهوري و هيات دولت داده شده است.
فرماندار صدوق از آغاز عمليات اجرايي احداث جاده كنار گذر صدوق، حدفاصل سه راهي طبس تا مركز شهرستان تا پايان سالجاري خبر داد و گفت: اين طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبري و دولت است كه 18 ميليارد ريال از محل سفر معظم له و 20 ميليارد ريال از سوي وزارت راه و ترابري براي اجراي آن اختصاص يافته است.
عبداللهي همچنين گازرساني به ندوشن و خضرآباد را از طرح هاي در دست اجرا ذكر كرد و گفت: كار مطالعاتي آن انجام شده است و بزودي عمليات اجراي لوله گذاري و شبكه گذاري آن انجام مي شود.
وي تصريح كرد: دو بانده شدن مسير يزد تا فولاد آلياژي از مصوبات دور دوم سفر دولت است كه عمليات اجراي آن در حال انجام است.
اين مقام مسئول با بيان اينكه شهرستان به دليل وجود كارخانجات متعدد از جمله كاشي و كوره هاي آجر پذير داراي آلودگي زيست محيطي بالايي است ،اضافه كرد: در دور دوم سفر دولت، مصوبه اي براي بررسي ويژه و مطالعه مباحث زيست محيطي شهرستان داشته ايم و در اين راستا مجوز با احداث كوره هاي آجر پذير مخالفت مي شود.
امام جمعه اشكذر نيز در جمع خبرنگاران به پيشرفت ها شهرستان در ابعاد مختلف اشاره كرد و خواستار اطلاع رساني رسانه هاي استان از فعاليت هاي دولت شد.
حجت الاسلام والمسلمين' محمدرضا طالبيان ' از تلاش ها و فعاليت هاي مسوولان استان قدرداني كرد و افزود: رسانه ها، مسايل و مشكلات شهرستان را به منظور رفع آن براي مقامات استاني و كشور اطلاع رساني كنند.
مشاور استاندار و رييس روابط عمومي استانداري يزد نيز كه خبرنگاران را در جريان اين سفر همراهي مي كرد انعكاس فعاليت هاي دولت و نظام و اشنايي خبرنگاران با مسايل و مشكلات هر منطقه را از اهداف سفر هاي شهرستاني خبرنگاران استان برشمرد.
' سيد عبدالمجيد قائم محمدي 'گفت: تاكنون شاهد چهار سفر شهرستاني خبرنگاران به مناطق خاتم، تفت، ابركوه و صدوق بودم ايم و خبرنگاران در اطلاع ساني خوبي در زمينه پيشرفت ها و ‌اقدامات دولت در اين مناطق داشته اند.
وي گفت: در سفر بعدي، شهرستان طبس ميزباني خبرنگاران رسانه ها و خبرگزاري هاي استان خواهد بود.