آئین رونمایی از کتاب مجموعه شعر شاعران اشکذر برگزار شد/ سرپرست فرمانداری اشکذر: بسیاری از مشکلات با برنامه‌ریزی مناسب فرهنگی مرتفع خواهد شد

روح‌الله ردائی سرپرست فرمانداری شهرستان اشکذر در مراسم رونمایی از کتاب مجموعه شعر شاعران شهرستان اشکذر با بیان این مطلب که رویکرد مدیریتی شهرستان توجه ویژه به مباحث فرهنگی و اجتماعی در کنار توسعه عمران و آبادانی است؛ خاطرنشان کرد: معتقدیم بسیاری از مشکلات با برنامه‌ریزی مناسب فرهنگی مرتفع خواهد شد.

با حضور ردائی سرپرست فرمانداری شهرستان اشکذر، جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان و شاعران شهرستان اشکذر، آئین رونمایی از کتاب مجموعه شعر شاعران شهرستان اشکذر برگزار شد.

روح‌الله ردائی سرپرست فرمانداری شهرستان اشکذر در این مراسم به برگزاری مراسم شب شعر در شهرستان اشکذر همزمان با ایام فاطمیه اشاره کرد و گفت: جمع ادبی بسیارخوبی در شهرستان اشکذر بویژه در حوزه شعر وجود دارد و وجود ظرفیت‌‌های شاخص فرهنگی و ادبی مسئولیت دستگاه‌های فرهنگی بویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را سنگین‌تر می‌کند.

ردائی در ادامه افزود: رویکرد مدیریتی شهرستان صرفاً توسعه عمران و آبادانی نیست و تلاش می‌کنیم در کنار آن نگاه و توجه ویژه به مباحث فرهنگی و اجتماعی را در دستورکار خود قرار دهیم؛ چراکه معتقدیم بسیاری از مشکلات با برنامه‌ریزی مناسب فرهنگی در کوتاه‌مدت و بلندمدت مرتفع خواهد شد.

وی همچنین رسالت شاعران در رشد و شکوفایی فرهنگ و هنر را پراهمیت قلمداد کرد و اظهار داشت: شاعران در کنار دیگر هنرمندان و اقشار مختلف فرهنگی نقش مهم و اثرگذاری در ارتقاء شاخص‌های فرهنگی دارند.

جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیزدر این مراسم گفت: در استان یزد از دیرباز تاکنون در تمام شهرستان‌ها و مناطق، حلقه‌ها و نشست‌هایی با محوریت شعرخوانی و نقد اشعار تشکیل شده و آثار متعددی در این حوزه به چاپ رسیده است.

وی ضمن تقدیر از شاعران و نویسندگان شهرستان اشکذر خاطرنشان کرد: چاپ مجموعه شعر شاعران شهرستان‌های 11 گانه استان یزد، عامل ایجاد بستری برای معرفی شعر استان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: خوشبختانه شاهد رونمایی از کتاب مجموعه اشعار شاعران در شهرستان‌های مختلف استان هستیم و امیدواریم این مجموعه اشعار به زودی در تمامی شهرستان‌ها به چاپ برسد.​​​​​​​