آتش محبت حسین (ع)، جایگزین آتش جنگ تحمیلی/ کارسازی ستاد اربعین حسینی شهرستان اشکذر برای حضوری با شکوه/ ردائی: نزدیکی قلوب مؤمنین در اربعین معجزه امام حسین (ع) است

نشست ستاد اربعین شهرستان اشکذر به ریاست روح‌الله ردائی، فرماندار و با حضور حجةالاسلام طالبیان، امام جمعه، احمد گنجی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد و دیگر اعضای این ستاد در محل سالن کوثر فرمانداری با دستورکار تشریح دستورالعمل ستاد اربعین شهرستان و ابلاغ احکام مسئولان کمیته‌ها و تقدیر از فعالان برگزاری موکب سیدالشهدای شهرستان در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، حجةالاسلام طالبیان امام جمعه در این نشست با اشاره به دلایل توصیه و یادآوری اهل بیت علیهم‌السلام درخصوص گرامیداشت اربعین حسینی، گفت:مؤمن و شیعه از نظر امام حسن عسکری (ع) دارای نشانه‌هایی است که وجه مشترک آن نشانه‌ها اظهار شیعه بودن است.

محمدرضا طالبیان با بیان اینکه زیارت اربعین از علائم و نشانه‌های مؤمنان و شیعیان است؛ خاطرنشان کرد: اثر اجتماعی و معنوی برخی از الگوهای رفتاری و اعتقادی، آن زمانی نمایان می‌شود که اظهار بشود.

وی در ادامه به تفاوت مودت و محبت نیز اشاره و تصریح کرد: تفاوت این دو در آن است که محبت گاهی قلبی است و اظهار نمی‌شود؛ اما مودت، محبتی است که اظهار می‌شود و یکی از توفیقاتی که نصیب شیعه شده و اظهار مودت آنها به اهل بیت را نشان می‌دهد؛ همین زیارت و راهپیمایی اربعین است.

روح ردائی فرماندار شهرستان اشکذر نیز در این نشست گفت: گرامی ‌می‌داریم یاد و خاطره شهدایی که نگاه و رویکردشان این بود که می‌رویم تا راه کربلا باز شود؛ یاد و خاطره شهید مجید قربان‌خانی، شهید توبه مدافع حرم، کسی که 13 ماه بعد از آن سفر خاص به کربلا، در سوریه به شهادت رسید را هم گرامی‌می‌داریم.

ردائی در ادامه به بیان خاطراتی از سفرهای اربعین سال‌های گذشته خود پرداخت و افزود: انتظار می‌رود اعضا و مسئولان کمیته‌های ستاد اربعین شهرستان همه مسائل و موضوعاتی همچون ویزا و حمل و نقل تجهیزات و امکانات را احصا کنند تا بتوانیم به کمک یکدیگر و ستاد اربعین استان در راستای رفع این مشکلات تلاش کنیم.

ردائی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در هیچ کجای دنیا حرکتی به گستره و عظمت راهپیمایی اربعین حسینی وجود ندارد؛ و آنچه مبرهن است مدیریت این جریان بزرگ بدست سیدالشهدا رقم می‌خورد.

وی افزود: قلوب مؤمنین در اربعین به شدت به هم نزدیک است و این معجزه امام حسین ع است؛ معجزه‌ای که همه جبهه شرک و باطل با تمام قوا و تلاش‌هایشان موفق به زمین زدن این علم و پرچم نهضت عاشورا نشده و نخواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر در پایان، تلاش خیّرین و بانیان مالی برپایی موکب سید‌الشهدای شهرستان اشکذر در کربلای معلی و همچنین خدمات و زحمات "عباس هاشمی" مسئول موکب مذکور را ارج نهاد.

احمد گنجی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد نیز در این نشست گفت: راهپیمایی اربعین، رسانه عظیم حادثه عاشورا است و جوانان در پاسخ به دلایل این شور و اشتیاق به واقعه عظیم کربلا خواهند رسید.

دبیر ستاد اربعین حسینی استان در ادامه با تشریح دستورالعمل ستاد اربعین حسینی و آسیب‌شناسی برنامه‌های سال گذشته، خاطرنشان کرد: باید به ستاد اربعین به عنوان محفل و مجلس حضرت سیدالشهدا نگاه کنیم و تمام تلاش و امکانات‌مان را برای حضور پرشور مردم بکار گیریم.

گفتنی است در پایان این نشست ضمن قرائت و اهدای احکام مسئولان کمیته‌های ستاد اربعین، با اهدای لوح سپاس از فعالان برپایی موکب سیدالشهدای شهرستان اشکذر در کربلا، تجلیل به عمل آمد.