آشکارسازی وسایل نقلیه و عابران پیاده موضوع دهمین جلسه شورای ترافیک شهرستان اشکذر

دهمین جلسه شورای ترافیک شهرستان اشکذر به ریاست روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر در راستای فرهنگ‌سازی ترافیکی و کاهش تصادفات و خسارات جانی و مالی با موضوع آشکارسازی وسایل نقلیه و عابران پیاده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، روح‌الله ردائی در این نشست گفت: یکی از اقدامات اصولی و پرمنفعت در راستای کاهش تصادفات و خسارات، شناسایی، اولویت‌بندی و اصلاح نقاط حادثه خیز است.

ردائی ادامه داد: در کنار ضرورت رفع نقاط حادثه خیز و عوامل خطر ترافیکی، فرهنگ سازی در راستای کاهش تصادفات و خسارات نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر همچنین با بیان اینکه یکی از عوامل خطر حوادث ترافیکی، دیده نشدن وسایل نقلیه و عابران پیاده است؛ بر ضرورت اتخاذ تدابیری در راستای آشکارسازی وسایل نقلیه و عابران پیاده تأکید کرد.

براساس این گزارش در این نشست که «حسن جانفدا» مدیرگروه کاهش خطر در حوادث، بلایا و پدافند دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز حضور داشت؛ پیرامون عوامل بروز حوادث ترافیکی در شب و ضرورت دیدن و دیده شدن برای جلوگیری از وقوع حوادث ترافیکی بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است با ارائه پیشنهادات و نظرات اعضای این نشست راهکارهایی همچون استفاده از لوازم شبرنگ دار، پوشیدن لباس روشن در شب، روشن کردن چراغ و مه شکن در هوای مه‌آلود و غبارآلود و بویژه موضوع آموزش ایمنی و ترافیک به اقشار مختلف جامعه از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست بود.