فرماندار اشکذر خبر داد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، جلسه کارگروه پسماند شهرستان به ریاست " هادی هادی نسب" فرماندار و با حضور دستگاههای شهرستانی مرتبط با دستورکار بررسی وضعیت گودهای زباله شهرستان و نحوه تخلیه پسماند در دفتر فرماندار اشکذر برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر در ابتدای این جلسه به مسئله آلودگی به عنوان مهمترین دغدغه و مطالبه مردم شهرستان اشاره و گفت: از آغاز فعالیت در مجموعه فرمانداری مسئله آلودگی واحدهای صنعتی و پیگیری های لازم جهت استقرار این اداره در شهرستان در اولویت اول کاری قرار گرفت.

 

هادی هادی نسب افزود: مطالبه مردم در خصوص استقرار اداره محیط زیست همواره در بازدید مسئولان کشوری از شهرستان از جمله معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و اخیرا در سفر نمایندگان ویژه رئیس جمهور در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان مورد پیگیری قرار گرفت که به نتایج مطلوبی هم دست یافت.

 

فرماندار اشکذر خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مطالبه مردم با پیگیری های در سطح کشور و تعامل، همکاری و حمایت سازمان حفاظت محیط زیست استان مورد موافقت قرار گرفت و انشالله همزمان با روز ملی هوای پاک در 29 دی ماه این اداره در شهرستان رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

هادی نسب در ادامه جلسه با بیان اینکه مسئولیت تمامی دستگاههای اجرایی شهرستان در حفاظت از محیط زیست مهم و حياتي است، از اعضا درخواست کرد تا نسبت به اجرای دقیق تصمیمات ومصوبات کارگروه پسماند شهرستان نهایت توجه و دقت را داشته باشند.

 

فرماندار اشکذر تاکید کرد: هدايت صحيح و برنامه ريزي جهت بازيافت زباله ها نيازمند طرح جامعي است كه با تدوين طرح مديريت پسماند شهرستان عملي خواهد شد و انتظار می رود این امر مهم با هم افزایی و همفکری اعضا این کار گروه حل و فصل گردد.

 

این مقام مسئول به وضعیت گود زباله شهرداری اشکذر و بخشداری مرکزی در جاده طبس اشاره و اظهار داشت: اقدامات اساسی در زمینه اصلاح گود زباله شهرداری اشکذر صورت گرفته به گونه ای که وضعیت فعلی به مراتب از وضعیت قبل این گود بهتر شده و گود زباله واقع در جاده طبس نیز اگر چه تغییرات در جهت بهبود شرایط آن ایجاد شده ولی مستلزم این است که مدیریت پسماند در این گود به طور جدی تر مورد توجه قرار گیرد.

 

در پایان در خصوص نحو تخلیه پسماند واحدهای صنعتی شهرستان بحث و تبادل نظر شد و اعضا نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه بیان نمودند.