فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، فرماندار اشکذر در جلسه هماهنگی بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه به تشریح وضعیت شهرستان در ابتلا به ویروس کرونا اشاره و گفت: خوشبختانه در بیست و هفت روز گذشته هیچ گونه مورد مثبتی از ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان گزارش نشده و در دوازده روز گذشته نیز هیچ گونه بستری در بیمارستان های استان صورت نگرفته است.

 

هادی هادی نسب افزود: با وجود چنین شرایطی و مطابق با دستورالعمل جدید وزارت بهداشت در زمینه معرفی شهرستان های قرمز، زرد و سفید، شهرستان اشکذر در وضعیت سفید قرار دارد و فعالیت مساجد و بقاع متبرکه با رعایت پروتکل های بهداشتی مشخص شده در این زمینه بلا مانع خواهد بود.

 

وی ادامه داد: آنچه در زمینه بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه شهرستان مورد انتظار است، همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه با محوریت مرکز بهداشت شهرستان در توجیه خادمین  و ائمه جماعات مساجد در رعایت موارد ذکر شده در پروتکل های بهداشتی ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا است.

 

فرماندار اشکذر خاطر نشان کرد: در اعتقادات دینی و مذهبی ما مساجد به عنوان کانون های فرهنگی و مذهبی هستند که نقش مهمی در پاسداشت ارزش و باورهای دینی دارند و با فعالیت مجدد مساجد شهرستان وفق پروتکل های بهداشتی وشرایط مصوب شده درحال حاضر به عنوان مراکز فرهنگی و مذهبی ، صرفا برای اقامه نمازهای یومیه اجازه فعالیت خواهند داشت.

 

هادی نسب تاکید کرد: رعایت موارد بهداشتی فردی و جمعی همواره مورد تاکید ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا است و عادی شدن شرایط برای شهروندان می تواند وضعیت شهرستان را در روزهای آینده تحت الشعاع قرار دهد. 

 

در پایان این جلسه مقرر گردید جلسه توجیهی خادمین و ائمه جماعات مساجد شهرستان در سالن مرکز بهداشت برگزار و موارد ذکر شده در پروتکل های بهداشتی به طور دقیق به آنها آموزش داده شود و هم چنین بقاع متبرکه نیز با اعمال محدویت هایی در عدم تماس فیزیکی شهروندان با ضریح امامزادگان فعالیت خود را آغاز نمایند.