سرپرست فرمانداری اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، سرپرست فرمانداری اشکذر در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان که با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اتخاذ رویکرد مدیریت جهادی در رابطه با بخش کشاورزی شهرستان را از اعضای این شورا خواستار شد.

 

هادی هادی نسب ظرفیت و پتانسیل شهرستان در حوزه کشاورزی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و بر برنامه ریزی در جهت پویا کردن این حوزه تاکید کرد.

 

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی کاشت در شهرستان باید با محوریت استفاده بهینه از منابع آبی مورد بازنگری قرار گیرد، اظهار داشت:کشت گیاهان کم آبخواه، تنوع در ایجاد کشت، و حرکت به سمت مکانیزه نمودن بر مبنای استفاده بهینه از آب،زمین و انرژی می تواند بهره وری بیشتر در بخش کشاورزی شهرستان را به دنبال داشته باشد.

 

سرپرست فرمانداری اشکذر، به جایگاه ممتاز بخش کشاورزی شهرستان در استان اشاره و افزود: وجود 400 هکتار سطح زیر کشت گلخانه های شهرستان یک فرصت است و می طلبد که کارشناسان و صاحب نظران در این حوزه تلاش کنند تا با ارائه طرح و ایده نو در این بخش نسبت به برندسازی محصولات کشاورزی شهرستان اقدام نمایند.

 

هادی هادی نسب به ایجاد بانک اطلاعاتی از تعداد استخرهای کشاورزی شهرستان و شناسایی موقعیت دقیق آنها اشاره و گفت: جهت جلوگیری از تکرار حادثه شهرستان خاتم که منجر به فوت پنج نفر در استخر کشاورزی شد، باید ضمن نظارت بر حصارکشی و ایمن سازی استخرهای کشاورزی از طریق صاحبان استخر به ویژه در بخش رستاق اقدام لازم صورت گیرد.

 

این مقام مسئول از آمادگی این شهرستان برای ایجاد شرکت شهرک های کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: در صورتی که شرکت شهرک های کشاورزی به عنوان متولی  پهنه های شتر مرغ در شهرستان قرار گیرد با توجه به اعتبارات بسیار خوبی که این شرکت برای تقویت زیرساخت ها می گذارد و از سوی دیگر شرایط برای انتقال سند مالکیت این اراضی با سهولت بیشتری صورت می گیرد، لذا می تواند فرصت مناسبی برای بخش کشاورزی شهرستان باشد.

 

استفاده از ظرفیت گلخانه های شهرستان در راستای تولید علوفه، سایه بان باغات، استفاده بهینه از اراضی شیب دار، مشارکت با نظام مهندسی کشاورزی در جهت ارائه خدمات وابسته به بخش کشاورزی شهرستان از جمله بسته بندی محصولات، لزوم توجه به قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی شهرستان اشکذر از جمله مهمترین مباحثی بود که توسط معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح شد.