معاون فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر، "علیرضا ابوالحسنی" روز سه‌شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان که با محوریت مبارزه با استعمال دخانیات و نیز پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه ـ کنگو برگزار شد، آگاهی بخشی را به‌عنوان اثربخش‌ترین راه برای کنترل و نیز بازدارندگی شیوع انواع بیماری در جامعه عنوان کرد.

 

معاون فرماندار اشکذر ازجمله راهکارهایی که می‌تواند در کاهش استعمال دخانیات در بین مردم مؤثر واقع شود را دادن هشدار به مردم در خصوص خطرات ناشی از مصرف دخانیات و کمک به آن‌ها برای ترک استعمال دخانیات عنوان کرد و افزود: نقش رسانه‌ها در نهادینه کردن مبارزه با استعمال دخانیات بسیار مؤثر و تأثیرگذار است.

 

ابوالحسنی همچنین با توجه به اهمیت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه ـ کنگو و مخاطراتی که ممکن است در پی بروز این بیماری در شهرستان داشته باشد، از نیروی انتظامی خواست که راه‌های ورود و خروج شهرستان را کنترل و از حمل دام بدون مجوز دامپزشکی جلوگیری نماید.

 

وی به اهمیت و توجه همه دستگاه‌ها به بیماری مذکور تأکید کرد و تصریح نمود: با توجه به راه‌های مختلف انتقال این بیماری می‌طلبد که دستگاه‌های مرتبط، راه‌های پیشگیری از این بیماری را به اطلاع عموم مردم برسانند تا از توزیع آن جلوگیری شود.