آینده‌ای روشن در انتظار شهرستان اشکذر با همفکری و همدلی نخبگان/ نامگذاری چهارم اسفند به نام روز "من‌الحبیب" در تقویم فرهنگی شهرستان اشکذر

روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر با اشاره به اهمیت ارسال نامه توسط دانش آموزان اشکذری به مقام معظم رهبری، از نام‌گذاری چهارم اسفند به عنوان روز "من الحبیب " (از دوست) دانش آموزان شهرستان اشکذر خبرداد و گفت: نامگذاری این روز به تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان رسیده و قرار شد این روز در تقویم فرهنگی شهرستان وارد شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان 22م اسفندماه با دستورکار سالروز ارسال نامه توسط دانش آموزان اشکذری به رهبر معظم انقلاب و بررسی سلسله نشست های نخبگان این شهرستان، با حضور روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر و دیگر اعضای این شورا در محل فرمانداری برگزار شد.

ردائی در این نشست با اشاره به سند تحولی یزد نوین، بیان کرد: در نشستی که با حضور استاندار یزد پیرامون این موضوع برگزار گردید؛ بر ایجاد برش شهرستانی این سند نیز تأکید شد.

وی در ادامه گفت: اولین نشست نخبگانی توسعه شهرستان که اخیراً با حضور تعدادی از فرهیختگان این شهرستان برگزار شد، دستاوردهای مفیدی داشت؛ البته انتظار می‌رود دیگر افراد فرهیخته شهرستان نیز فارغ از دیدگاه و نگرش سیاسی، با همکاری و همدلی به بیان نظرات راهگشا و تعالی بخش بپردازند.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشکذر همچنین با تأکید برهمدلی و همفکری مردم برای پیشرفت شهرستان، بیان کرد: برای پیشرفت و تعالی شهرستان همه باید با همفکری و همدلی تلاش کنند؛ چرا که از نظر نیروی انسانی متخصص در شهرستان سرمایه‌های بسیار خوبی وجود دارد.

فرماندار شهرستان اشکذر در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: کتاب "تور تورنتو" کتاب زندگانی دانشجوی شهید امیرحسین قربانی در حادثه پرواز اوکراین نوشته محمد علی جعفری نویسنده ماهر یزدی است که درحال حاضر مسابقه ای برای مطالعه این کتاب سودمند در حال اجراست و تا پایان اسفند سال ۱۴۰۱ دارد.

وی تصریح کرد: جمعه این هفته نیز با حضور پدر آزاده این شهید امیر حسین قربانی و نویسنده این کتاب مراسمی در نماز جمعه شهرستان اشکذر برگزار می‌شود.

ردائی بیان کرد: نگارش نامه توسط دانش آموزان شهرستان اشکذر به رهبر معظم انقلاب اسلامی کاری بسیار ارزشمند بوده که نشان دهنده تفکر والای نوجوانان جامعه امروز و اخلاص در عمل آنان است و نشان می‌دهد این دانش آموزان ادامه دهنده راه شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی خواهند بود.

وی با اشاره به اهمیت کار دانش آموزان از نام‌گذاری چهارم اسفند به عنوان روز "من الحبیب " (از دوست) دانش آموزان شهرستان اشکذر خبرداد و گفت: نامگذاری این روز به تصویب شورای فرهنگ عمومی شهرستان رسید و قرار شد این روز در تقویم فرهنگی شهرستان وارد شود.

گفتنی است سال ۱۳۹۸ پس از شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی، تعدادی از دانش آموزان شهرستان اشکذر به رهبر معظم انقلاب نامه‌ای با عنوان "لبیک یا امام" نوشتند و در این نامه خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی تاکید کردند " ما قاسمی هستیم برای شما "؛ و رهبر معظم انقلاب اسفندماه همان سال این نامه را پاسخ دادند.