به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر،همزمان با سالروزشهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تمام مساجد و حسینیه های این شهرستان طی دیشب و صبح امروز مملو از عاشقان اهل بیت (ع)بوده و اقشار مختلف مردم بخصوص جوانان با پوشیدن پیراهن های سیاه و شال های عزا، به سوگواری ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) می پردازند.
بیرق سیاه در بسیاری از معابر مرکز شهرستان، روستاهای بخش مرکزی و خضرآباد برافراشته شده و پرچم های سیاهی نیز بر سر در منازل دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای روستاها دیده می شود.
علما و روحانیان نیز در مناطق شهری و روستایی این شهرستان در مجالس برپا شده سوگواری حضرت زهرا (س) به بیان فضایل دخت رسول گرامی اسلام (ص) پرداخته و مصیبت های این بانوی بزرگوار را بازگو می کنند.
همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با سوز و گداز خاصی، مصائب حضرت فاطمه زهرا (س) را بیان می کنند که این مداحی ها، فضای بسیار ویژه ای را به مجالس سوگواری روستاهای مختلف بخش مرکزی بخشیده است.
حضرت زهرا (س) به قولی در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری تنها ۹۵ روز پس از وفات پیامبر اکرم (ص) در مدینه به شهادت رسید و قبر ایشان همچنان پس از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال مخفی است.