با حضور خیر؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ آیین کلنگ زنی آموزشگاه خیری مقطع ابتدایی روستای «ابراهیم‌آباد» دهستان رستاق با حضور فرماندار اشکذر، خیر، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر در این مراسم با اشاره به سنت حسنه مدرسه‌سازی اظهار داشت: به‌صورت میانگین طی 20 ماه سپری‌شده ماهی یک آموزشگاه خیری در این شهرستان کلنگ زنی و یا به بهره‌برداری رسیده است.

 

«محمدعلی شاه‌حسینی» با ستایش از این نگاه ارزشمند خیرین، متمکنین و مردم افزود: هزینه‌های بالای آموزش‌وپرورش بیش از سقف اعتبارات اختصاصی به این مجموعه بزرگ می‌باشد و ضروری است خیرین، مردم و مدرسه‌سازان در رفع مشکلات و مسائل پیشرو بزرگ‌ترین نهاد فرهنگی کشور اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش باید در جهت رفع کاستی‌های خود به‌ویژه ارتقا سطح آموزشی از نگاه ارزشمند خیرین بیش از گذشته استفاده نماید عرضه داشت: تلاش می‌کنیم در این شهرستان از استطاعت خیرین در جهت بهبود فضاهای آموزشی نهایت بهره را ببریم.

 

رئیس شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ضمن اشاره به برخی از اقدامات انجام‌شده خیری در استان و شهرستان و با تقدیر از حسن انتخاب خیر مدرسه‌ساز در انتخاب مدرسه روستایی عنوان داشت: هر فعالیتی که با نیت الهی انجام شود ماندگار خواهد بود و بی‌شک ساخت بناهای فرهنگی به علت داشتن آثار طولانی‌مدت ارزشمندتر است.

 

این آموزشگاه قرار است با همکاری خیر، آموزش‌وپرورش و مردم در زمینی به مساحت 2 هزار 800 مترمربع در شش کلاس و با زیربنای 800 مترمربع ساخته شود.

 

دکلمه دانش آموزان دبستان دخترانه «نرجس» در تقدیر از اقدام خیرخواهانه «سید محمدباقر رکن‌الدینی» و همسر ایشان و نیز سخنرانی خیر از برنامه‌های جانبی این مراسم بود.