فرماندار اشکذر:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "هادی نسب" فرماندار به همراه "ادیبان" رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر از بازارچه صنایع دستی در محل بازارچه قدیم رنگرزی در کنار مسجد ملا احمد، حمام ، مسجد جامع و حسینیه قدیمی رضوانشهر بازدید کرد.

 

فرماندار اشکذر به احیاء رشته های فراموش شده صنایع دستی شهرستان با همکاری بخش خصوصی اشاره و گفت: باید با برنامه ریزی و زمان بندی مناسب بستر و شرایط لازم را برای بخش خصوصی فراهم نمود تا این بخش، صنایع دستی شهرستان را  توانمندتر از گذشته نماید.

 

هادی هادی نسب اظهار داشت: تنوع، جذابیت و زیبایی صنایع دستی شهرستان می‌تواند به عنوان یکی از دستاوردهای مهم هنرمندان، نقش مهمی در معرفی فرهنگ و هویت سالیان گذشته مردمان این منطقه داشته باشد و احداث بازارچه صنایع دستی می تواند دغدغه فعالان این عرصه را جامعه عمل بپوشاند.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر با بیان اینکه پروژه احداث بازارچه صنایع دستی رضوانشهر از سال ۹۷ شروع شده ، گفت: اجرای سقف های بازارچه به صورت فیل پوش با خشت خام، اجرای ستون ها و کانال تاسیسات، استحکام بخشی دیوارها، مرمت غرفه ها، گذرها، کاهگل بدنه ها و اجرای کاهگل و آجر فرش پشت بام از اهم فعالیت های مرمتی انجام شده در این پروژه است.

 

محمود ادیبان با بیان اینکه عملیات احداث این بازارچه بیش از 75درصد پیشرفت فیزیکی داشته ، گفت: بالغ بر 300 میلیون تومان اعتبار جهت احداث بازارچه صنایع دستی رضوانشهر هزینه شده است.