فرماندار اشکذر عنوان کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان اشکذر با حضور "هادی نسب" فرماندار، "شمس" قائم مقام رئیس کل دادگستری استان،"حداد زاده" دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان، ائمه جمعه اشکذر، رستاق و خضرآباد و مدیران ادارات شهرستان در سالن کوثر فرمانداری برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر با بیان اینکه دستگاه قضا باید تلاش کند تا بر مبنای عدالت نسبت به احقاق حقوق عامه اهتمام ورزد، گفت: قاطعیت در اجرای مر قانون، نظارت بر حسن اجرای قوانین، سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده ها از جمله مهمترین وظایف دستگاه قضایی به شمار می رود که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

هادی هادی نسب با اشاره به تعاملات بسیار خوب دستگاه قضایی با مجموعه ادارات شهرستان، افزود: پشتوانه و همراهی دستگاه قضا در مسائلی از جمله محیط زیست و برخورد با واحد های آلاینده به عنوان یکی از مطالبه به حق باعث شده تا مردم دستگاه قضایی شهرستان را همیار و همراه خود بدانند.

 

وی ضمن تاکید بر پیشگیری از وقوع جرم و فرهنگ سازی در این زمینه جهت کاهش آسیب های اجتماعی، خاطر نشان کرد: تمام ادارات شهرستان باید تلاش کنند تا آسیب های اجتماعی که می تواند منجر به وقوع جرائم با تبعات جبران ناپذیر در بین خانواده ها و به ویژه نسل جوان شود جلوگیری کنند.

 

فرماندار اشکذر اظهار داشت: انتظار می رود با انتخاب دادستان جدید شهرستان، روند تعاملی دستگاه قضایی با ادارات و شورای تامین شهرستان نیز تداوم داشته باشد تا در سایه این تعامل حقوق عامه تحقق یابد و خللی در حفظ امنیت عمومی مردم در مناطق مختلف شهرستان وارد نشود.

 

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان رویکرد دستگاه قضایی استان را بر مبنای سند تحول و دستور العمل ابلاغ شده از سوی رئیس قوه قضائیه عنوان کرد و گفت: رسیدگی و خدمت هر چه بهتر به مردم بر مبنای این سند تحول و در یک بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از جمله برنامه هایی است که با جدیت در دادگستری استان در حال پیگیری است.

 

علی اکبر شمس تصریح کرد: تکریم مراجعین و خادم مردم بودن، تسریع در رسیدگی به پرونده ها، عدم اطاله دادرسی و مبارزه با فساد در همه ابعاد از جمله مهمترین محورهایی است که در این سند تحول مورد تاکید قرار گرفته است.

 

در پایان این مراسم از زحمات "رضا ملکی" تقدیر و "سید محمد ابراهیم اقبالی" به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان اشکذر معرفی شد.