مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد:

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در نشست تبیین قانون حمایت از اشتغال روستاییان شهرستان اشکذر از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه روستایی را اجرای این طرح برشمرد و افزود: دولت در قالب این طرح 5/1 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این منظور اختصاص داده که سهم استان یزد با تلاش‌های صورت گرفته جذب‌شده است.

 

"محمد یارمند"بابیان اینکه 5 بانک و صندوق عاملیت مشارکت پرداخت تسهیلات به روستاییان را بر عهده‌دارند ادامه داد: در این طرح 98/1 درصد معادل 236 میلیارد تومان برای استان یزد در نظر گرفته‌شده که افراد حقیقی و حقوقی در بخش‌های مختلف می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد استانی به‌منظور استفاده بهینه از این طرح اظهار داشت: بخشی از این تسهیلات به‌صورت متمرکز در اختیار استان قرار دارد و مناطق مختلف می‌توانند با توجه به ظرفیت خود، بهره بیشتری از این مزیت داشته باشند.

 

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اشتغال خرد را از اهداف دارای اولویت برای این طرح برشمرد و گفت: دولت با اجرای طرح‌های متنوع و اختصاص تسهیلات کم‌بهره به کارآفرینان، اشتغال فراگیر در روستاها را هدف‌گذاری کرده است و روستاییان می‌توانند ضمن بهره‌گیری از ویژگی‌های مؤثر مناطق روستایی توسعه افزون‌تر مناطق خود را دنبال کنند.

 

این مقام مسئول ارائه تسهیلات به متقاضیان واقعی باهدف اشتغال فراگیر و توسعه هم‌زمان شهرهای زیر 10 هزار نفر و روستاها را از مقوله‌های مهم برای اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح تاکنون بالغ‌بر 30 میلیارد تومان به افزون بر یک هزار و 100 نفر پرداخت ‌شده است.