در نشست شورای سوادآموزی شهرستان اشکذر عنوان شد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ "علیرضا ابوالحسنی" در نشست شورای سوادآموزی شهرستان اشکذر بر بهره‌مندی از اطلاعات و آمار سرشماری سال 95 در شناسایی کم‌سوادان و بی‌سواد دان جامعه تأکید کرد و از شهروندان خواست تا نسبت به تشویق و توجیه بی‌سوادان اقدام و متولیان را در جذب سواد آموزان یاری دهند.

 

 معاون فرماندار اشکذر از آمادگی فرمانداری برای معرفی کم‌سوادان فاقد شغل به واحدهای تولیدی و صنعتی در شهرستان خبر داد و بر ضرورت برگزاری نشستی به‌منظور جذب کودکان کار در آستانه مهر تأکید کرد.

 

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش نیز با تقدیر از عملکرد مطلوب شهرستان اشکذر به‌واسطه اقدامات مؤثر در سوادآموزی جامعه هدف افزود: با همکاری پایگاه‌های فرهنگی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و حتی نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان می‌توان نسبت به شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل اقدام نمود.

 

"مرات امین الرعایا" بر ضرورت دقت ثبت اطلاعات به‌ویژه در زمان ثبت‌نام از دانش آموزان تأکید کرد و از اختصاص کلاس‌های ویژه‌ای برای کودکان بی‌سواد، کم‌سواد یا بازمانده از تحصیل در شهرستان خبر داد.

 

وی رشد 3.1 درصدی باسوادان استان در سال 95 در مقایسه با سرشماری سال 90 را خوب توصیف نمود و خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری شورای سوادآموزی در محدوده مبارزه با بی‌سوادی خلاصه نمی‌شود و این مهم باید مقوله کم‌سوادان جامعه را نیز در برگیرد.

 

 

در پایان این نشست معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش با اهدا لوح سپاس از خدمات ارزنده شورای سوادآموزی شهرستان اشکذر قدردانی کرد.