به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، "هادی هادی‌نسب‌" فرماندار شهرستان در نشست خبری با اهالی رسانه استان با بیان اینکه شهرستان اشکذر سومین شهرستان صنعتی استان است به وجود سه شهرک صنعتی نیکو، فولاد و رستاق در این شهرستان اشاره و این شهرک‌ها را از مهمترین زیرساخت‌های توسعه شهرستان دانست.

فرماندار اشکذر یکی از معضلات شهرستان را نبود نیروی کار بومی با وجود صنایع گسترده بیان کرد و گفت: غیربومی بودن اکثریت افراد مرتبط با بزه‌های اجتماعی از آسیب‌های شهرستان است که باید برای افزایش نیروی کار بومی تدابیری اندیشید.

وی ادامه داد: هم اکنون یک هزار و ۱۱۵ واحد صنعتی فعال در شهرستان اشکذر وجود دارد که اشتغال ۱۸ هزار و ۲۰۰ نفر یعنی نیمی از جمعیت شهرستان را تامین کرده‌اند هرچند که تنها سه هزار نفر از این شاغلین، بومی شهرستان هستند.وی به دغدغه افزایش افراد غیربومی در شهرستان اشاره کرد و افزود: متاسفانه اشکذر در شرایطی قرار گرفته است که درخواست نیروی کار از بیرون استان داشته باشد.

عالی‌ترین مقام دولت در شهرستان در ادامه از صنایع آلاینده به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم و مسئولان شهرستان یاد کرد و افزود: بارها بیان کرده‌ایم که سلامت مردم خط قرمز ماست و اخیراٌ نیز با تأسیس بیش از 30 واحد جدید تولید کاشی و سرامیک مخالفت کرده‌ایم و انتظار داریم اداره کل حفاظت محیط زیست استان ضمن پایش پیوسته صنایع آلاینده، این واحدها را ساماندهی کند.

هادی‌نسب همچنین به وجود ۷۵۰ واحد گلخانه‌ای با مساحت ۵۰۰هکتار، ۱6 واحد کاشی و سرامیک، ۱۴ واحد نساجی، ۱۷واحد تولید کاغذ و مقوا، ۲۶ واحد فعال تولید آجر و بلوک، ۱۳ واحد فعال فولاد، پنج واحد صنایع غذایی فعال، سه نیروگاه تولید برق و 300 واحد فعال تولید دام سبک و۳۲۰ واحد دام سنگین و تولید روزانه ۶۳ تن شیر در این شهرستان اشاره کرد و افزود: اشکذر، اولین شهرستان دارای کشتارگاه دام و تولید مرغ در استان است که در شرایط تولید بالا، دام و مرغ دیگر استان‌های همجوار را نیز پوشش می‌دهد.

فرماندار شهرستان اشکذر در مورد پروژه‌های این شهرستان به ویژه وضعیت طرح اقدام ملی مسکن گفت: در دهه فجر امسال بالغ بر 50 طرح صنعتی و کشاورزی اعم از روستایی و شهری در اشکذر افتتاح و کلنگ زنی شده است که بنا به داشتن بیشترین مساحت جنگل دست‌کاشت در این شهرستان، پروژه طرح اقدام ملی مسکن به دلیل مشکل تأمین زمین دچار تأخیر شده است.

این مقام مسئول به وجود جاذبه کویر و بافت‌های تاریخی منحصر به فرد در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: شهرستان اشکذر می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری استان باشد که تاکنون آنطور که شایسته است، ظرفیت‌های آن شناخته نشده است.

هادی‌نسب در ادامه از شهرستان اشکذر به عنوان اولین شهرستان پرورش اسب اصیل عرب در کشور یاد کرد و گفت: قریب ۱۰۰ مرکز پرورش و باشگاه آموزش اسب سواری کوچک و بزرگ و بالغ بر ۲۰۰۰ رأس اسب در این شهرستان وجود دارد.

وی همچنین به اجرای طرح هر روستا یک محصول و روستای فاقد بیکار اشاره کرد و درباره برنامه‌های توسعه زیرساختی این شهرستان، گفت: اشکذر تا پایان دولت دوازدهم روستای بدون گاز نخواهد داشت و کلیه روستاهای بخش خضرآباد نیز تا پایان این دولت دارای آب شرب خواهند شد.

"حسین هاتفی‌اردکانی" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اشکذر نیز در این نشست با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعلم استان یزد اظهار کرد: به این مناسبت در شهرستان اشکذر اقداماتی انجام شده و برخی برنامه‌ها تا روز برگزاری کنگره در دستور کار قرار دارد؛ وی در ادامه با اشاره به اینکه این شهرستان ۳۰۵ شهید به انقلاب تقدیم کرده است، از راه‌اندازی موزه «شهدای دفاع مقدس» در آینده خبر داد و افزود: در زمینه مکان این موزه اقداماتی صورت گرفته که ان‌شاالله بزودی در این زمینه اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام خواهد شد.

گفتنی است بازدید از یک واحد تولیدی ماشین‌آلات صنعتی، عمرانی و کشاورزی  و یک واحد بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای از دیگر برنامه‌های خبرنگاران در اشکذر بود، همچنین خبرنگاران با حضور در گلزار شهدای اشکذر با نثار گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره ۳۰۵ شهید این شهرستان را گرامی داشتند.