به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان به ریاست فرماندار و با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ‌‌استان و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان برگزار شد.

"هادی هادی‌نسب" فرماندار شهرستان اشکذر در این نشست با اشاره وضعیت مصرف مواد مخدر در ایران و جهان، اعتیاد به مواد مخدر را یکی از مهمترین آسیب‌های اجتماعی و یک تهدید جهانی دانست و خاطرنشان کرد: مبارزه و پیشگیری از مصرف مواد مخدر از جمله موضوعاتی است که نیاز به نگاه و مدیریت جهادی دارد.

هادی‌نسب در ادامه ضمن تشکر از اقدامات خوب و دلسوزانه همه دستگاه‌های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: باید طرح‌هایی در راستای مقابله با عرضه و کاهش تقاضای مواد مخدر ارائه شود؛ وی افزود: نباید انتظار حصول نتیجه صددرصد داشت اما باید در راستای جلوگیری از رشد نرخ مصرف مواد مخدر اهتمام ویژه ورزید.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اشکذر با اشاره به اعتماد جامعه به تشکل‌های مردمی، گفت: از ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد در مبارزه با مواد مخدر نباید غافل شد و دستگاه‌های دولتی باید در مبارزه با اعتیاد بر حمایت بیشتر از سمن‌ها تمرکز نمایند.

"سید مصطفی کرباسی" دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در این نشست با اشاره به راهبردهای مختلف پیشگیری و مبارزه با اعتیاد، موفقیت نسبی در این مسیر را نیازمند یاری رساندن آحاد جامعه و ایجاد یک هم‌افزایی دانست و تصریح کرد: باید دست در دست هم با کمک به متولیان مبارزه با مواد مخدر در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر تلاش کنیم.

گفتنی است در این نشست هریک از اعضا به بیان اقدامات انجام شده و برنامه‌های دستگاه‌های ذیربط در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر پرداختند.