به گزارش روابط عمومي فرمانداري اشكذر، "محمدعلي شاه حسيني" در بازديد از روزنامه بشارت نو در گفتگو با خبرنگار اين روزنامه سراسري با اشاره به سند چشم انداز شهرستان، اسب و سوارکاری را یک فرصت برای اشکذر دانست و افزود: در نظر داریم که دهکده‌ی بزرگ سوارکاری و گردشگری در اشکذر راه‌اندازی شود و شهرستان اشکذر قطب سوارکاری کشور شود.

فرماندار اشکذر که به همراه مسئول روابط عمومی فرمانداری این شهرستان از دفتر روزنامه بشارت نو بازدید کرد همچنین به بیان مطالبی پیرامون شهرستان اشکذر پرداخت و گفت: شهرستان اشکذر با قابلیت‌های بی‌نظیر و تعداد مولفه‌هایی کم نظیر ، نزدیک‌ترین شهرستان به مرکز استان است.

شاه حسینی قرار گرفتن اشکذر در کنار جاده‌ی سنتو را از مزیت‌های اصلی آن دانست و افزود: بزرگ‌ترین کارخانه فولاد آلیاژی خاورمیانه در اشکذر واقع شده که نزدیک به 2000 کارگر دارد.

وی با بیان دانش‌بنیان بودن نسبی کشاورزی در اشکذر ادامه داد: این شهرستان بعد از شهرستان یزد در رتبه دوم کشت گلخانه‌ای استان قرار دارد.

این مقام سیاسی با اشاره به جمعیت 3000 نفری اشکذر، جمعیت دانشجوی این شهرستان را  در حدود 6000 نفر ذکر کرد و ادامه داد: اشکذر با بیش از 360 مسجد، بقعه، حسینیه از قدمت تاریخی و پیشینه‌ی فرهنگی و مذهبی بالایی برخوردار است.

شاه حسینی بناهای مجموعه سلطان بندرآباد، آسیاب آبی اشکذر، بافت قدیم دهستان رستاق، باغ وزير حجت آباد و مسجد ریگ رضوانشهر را  از دیگر آثار تاریخی اشکذر عنوان کرد.

وی شهرستان اشکذر را نخبه‌پرور دانست و شخصیت‌هائی چون کلانتری استاندار سابق یزد و داوودی شمسی و فتوحی رئیس دانشکده برق دانشگاه صنعتی‌شریف را از افتخارات شهرستان اشکذر برشمرد.

 شاه‌حسینی در ادامه گفتگو با بشارت نو عنوان کرد: وی به‌عنوان اولین فرماندار دولت یازدهم، در استان و در شهرستان معرفی شده است  و مبنای کار را پاسخگویی به مطالبات مردم گذاشته است.

شاه‌حسینی افزود: سعی داریم که در تمامی زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی از اندیشه‌ی دیگران نیز استفاده کنیم و برنامه‌ریزی‌ها را بنابر نظرات مردم با محوریت اتاق فکر شهرستان انجام دهیم.

وی بالاترین مطالبات مردم را در حوزه زیر بنایی و ساختاری شهرستان همچنین مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی هوا، کمبود بهداشت و درمان دانست و گازرسانی حدود 8 روستا، شبانه‌روزی شدن درمانگاه اشکذر و تقویت درمانگاه صدرآباد و خضرآباد، کشت گیاهان دارویی در حوزه کشاورزی، صادرات محصولات کشاوزی از شهرستان، احیای بناها و آثار تاریخی اشکذر، تعریض جاده خضرآباد را از برنامه‌های در دست اقدام فرمانداری در طی 5 ماه فعالیت بیان کرد.

وی سیاست‌گذاری فرمانداری را توجه و اهتمام به استقرا صنایع پاک برشمرد و تصریح کرد: با توجه به مشکلات زیست‌محیطی که شهرستان با آن مواجه است، در نظر داریم که از راه‌اندازی صنایع آلاینده جلوگیری و به سمت صنایع هایتک، گردشگری،کاغذ، بسته‌بندی گام برداریم.

وفاق و همدلی نیاز امروز شهرستان اشکذر

این مسئول توجه به سازمان های مردم نهاد به‌ویژه در حوزه مسائل فرهنگی و همچنین مطبوعات و ویژه نامه‌های محلی را از دیگر اهداف فرمانداری اشکذر دانست.

 فرماندار شهرستان اشکذر با بیان اینکه در حوزه اجتماعی آنچه شهرستان را رنج میدهد افتراق و تفرقه‌ است، تصریح کرد:  وحدت و همدلی نیاز امروز شهرستان اشکذر است.

شاه حسینی در پایان ارزیابی دوره 5 ماهه فعالیت فرمانداری اظهار داشت: با مردم بودن و حرف آنها را شنیدن سرلوحه کار ماست و سعی بر آن است که با شفافیت در بیان و با کمک خود مردم کارها را به سرانجام برسانیم.

 رئیس شورای اداری شهرستان اشکذر در پاسخ به این سوال که چگونه است که شما برای چند دوره در دولت‌های مختلف، مسئولیت داشته‌اید؟! من هیچ وقت خودم را برای گرفتن مسئولیت عرضه نکرده‌ام. در دولت خاتمی، بخشدار مرکزی اشکذر بودم. در دولت احمدی‌نژاد معاون فرماندار بودم که آن هم تا حکم صادر شد، 8ماه طول کشید؛ در سال 84 گفته می‌شد، طرز تفکر اینجانب به دولت نمی‌خورد که با اصرار و تأیید فرماندار وقت، حدود 4 سال مشغول به کار بودم و بعد به خاتم رفتم، بهترین دوره‌ی خدمتم آنجا بود. اواخر دولت به دلیل مشکلات و مسائل خانوادگی استعفا دادم.

فرماندار اشکذر با بیان اینکه هر کجا مردم راضی باشند آن خاطره شیرین است، ادامه داد: از خاطرات تلخ این دوره اختلافات محلی و حاشیه‌ایی میان مردم اشکذر و کوبیدن بر  طبل تفرقه است که همچنان اشکذر را رنج می‌دهد.

خاطرات شیرین فرماندار اشکذر از دوران خبرنگاری

فرماندار اشکذر که در کارنامه فعالیت‌های خود سابقه خبرنگاری و فعالیت مطبوعاتی هم داراست در بازدید از دفتر بشارت نو از دوران خبرنگاری خود به شیرینی یاد کرد.

محمد علی شاه حسینی با بیان اینکه پیش از ورود به عرصه فعالیت های اجرایی و مدیریت دولتی مدتی به‌عنوان خبرنگار و سرپرست برخی از روزنامه ها در استان یزد مشغول به فعالیت بوده است خاطراتی را از دوره فعالیت مطبوعاتی خود بازگو کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که بعضی وقت‌ها خبرنگاران دارند برخورد سرد و بی اعتنایی مسئولین است که حتی از یک خوش و بش معمولی هم دریغ دارند، در نقطه مقابل هم بعضی از افراد که مسئولیت های مهمی دارند ، از خبرنگاران به خوبی استقبال می کنند.

وی در ادامه با عنوان خاطره‌ای از این دوران گفت: یادم هست که با حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی در یزد مواجهه‌ای داشتم. آن زمان ایشان وزیر ارشاد یا رئیس کتابخانه ملی بود، از وی به عنوان خبرنگاری جوان درخواست مصاحبه داشتم، وی درخواست من را رد کرد، اما با خنده گفت: " ما مخلص خبرنگاران هستیم". این نوع برخورد وی آن هم برای من به‌عنوان یک جوان حدود 20 ساله بسیارشیرین و با احترام بود.

شاه حسینی در پایان برای مجموعه روزنامه " بشارت نو" آرزوی موفقیت کرد و لوح تقدیری را به دفتر بشارت نو اهداء نمود.