به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر این شهرستان، با حضور فرماندار شهرستان اشکذر، نماینده دبیرکل و رئیس خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر کشور، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان و جمعی از مسئولان شهرستان، خانه‌های هلال 17 آذر روستای شمسی رستاق و فجر شهر مجومرد بطور رسمی افتتاح گردید.

 

"حسن فراهانی" نماینده دبیرکل و رئیس خانه‌های هلال جمعیت هلال احمر کشور در آغاز به کار این مجموعه‌ها، مشارکت مسئولین را در ایجاد پایگاه تخصصی امداد و نجات و توزیع خدمات در جوامع محلی را فعالیتی ستودنی توصیف کرد.

 

"هادی هادی‌نسب" فرماندار شهرستان اشکذر نیز در سخنانی آمادگی، تخصص و حضور در برنامه‌های مدیریت بحران را از مهمترین شاخص‌های توانمندسازی عمومی عنوان نمود و افزود: یکی از دغدغه‌ها و ماموریت‌های اصلی جمعیت هلال احمر، مدیریت صحیح و به موقع بحران‌هاست که خانه‌های هلال، می‌توانند پیشتاز در مدیریت بحران‌های احتمالی در حوزه جغرافیایی خود باشند.

گفتنی است ارائه آموزش‌های امداد و نجات، تشکیل تیمهای محلی توانمند در حوادث، ساماندهی پتانسیلهای منطقه و ارتقای تاب‌آوری منطقه از مهمترین اهداف این خانه هلال محسوب می‌شود.