پروژه های دهه فجر:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، با حضور "رضایی" معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، "هادی نسب" فرماندار اشکذر، "سجادی پور" رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و "صادقیان و عظیمی" معاونین هماهنگی امور عمرانی و اقتصادی استانداری، دو پروژه در حوزه کشاورزی شهرستان اشکذر در اسلام آباد رستاق به بهره برداری رسید.

 

واحد بسته بندی محصولات کشاورزی در مساحت 3500 متر مربع و یک واحد گلخانه در مساحت 13هزار متر مربع با دریافت تسهیلات به مبلغ بیست و هشت میلیارد ریال از جمله این دو پروژه بود.

 

معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مجموعا 107 هکتار زیر سطح کشت گلخانه در دهه فجر امسال استان یزد افتتاح شده، گفت: ارزش افزوده گلخانه با هیچ رسته ای در بخش کشاورزی قابل مقایسه نیست و به میزان هکتاری که کاشت می شود، تعداد بیست نفر به طور مستقیم اشتغال زایی می شود و می توان از ظرفیت تحصیل کردگان دانشگاهی در این بخش به طور مستقیم استفاده کرد.

 

رضایی افزود: محصولات گلخانه استان یزد علاوه بر نیاز داخل، بازارهای صادراتی کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه را در بر می گیرد و با صنایع بسته بندی که در کنار این گلخانه ها ایجاد شده زنجیره ای را در حوزه محصولات گلخانه ای فراهم می کند.