به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، با حضور "دکتراسماعیل کرمی دهکردی" مدیر کل دفتر ترویج، دانش و فن آوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی،"هادی هادی نسب" فرماندار اشکذر، "سید جمال سجادی پور"رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و"حسین قانعیان" بخشدار مرکزی، پروژه مدیریت مشارکتی سیستم جامع تولید در روستای شرف آباد رستاق افتتاح شد.

 

مدیر کل دفتر ترویج، دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ترویج و توسعه کشاورزی پایدار را از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در بخش ترویج عنوان کرد و گفت: مدیریت یکپارچه آب با مشارکت مردم به عنوان زیر مجموعه برنامه مدیریت مشارکتی سیستم جامع تولید با جدیت دنبال می شود.

 

دکتر اسماعیل کرمی دهکردی خاطر نشان کرد: برنامه مشارکتی و جامع در سطح یک روستا و مزرعه  با کلیت سیستم IPM/FFS، تقویت مشارکت و تعامل بین بخشی مرتبط در مدیریت آفات، نگاه ویژه و کار کردن روی هشت محصول استراتژیک کشاورزی که در یک دهه اخیر سلامت مردم را به خطر انداخته و توسعه و ترویج کشاورزی ارگانیک از جمله برنامه های ترویج و توسعه کشاورزی پایدار است.

 

وی افزود: پروژه مدیریت مشارکتی سیستم جامع تولید روستای شرف آباد با تعامل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیریت ترویج، معاونت آب و خاک، مراکز تحقیقاتی و خصوصی ارائه خدمات کشاورزی و کشاورزان این روستا به نتیجه مطلوب رسیده و امروز به بهره برداری می رسد.

 

دکتر کرمی با بیان اینکه یک میلیارد تومان از منابع دولتی برای آبیاری تحت فشار  154 هکتار از اراضی این روستا اختصاص داده شده است، اظهار داشت: عدم توجه به مشارکت مردم و رعایت نکردن راهبردها و شیوه های ترویجی مناسب باعث شد تا این برنامه با شکست مواجه شود و مجدد با پیگیری های صورت گرفته در طول یکسال گذشته و در یک فرایند پیچیده و کارشناسی شده این برنامه در سطح 23 هکتار از اراضی این روستا احیا شد.

 

این مقام مسئول تاکید کرد: مدیریت آب یکی از مسائل اساسی وزارت جهاد کشاورزی است و ترویج راهبرد شیوه های نوین مشارکتی در جهت کمک به مدیریت مصرف آب در این عرصه همواره مورد تاکید قرار گرفته است.