فرماندار اشکذر خواستار شد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ جلسه تبیین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی به میزبانی فرمانداری شهرستان اشکذر برگزار شد.

 

فرماندار اشکذر در صحبت‌های خود به افزایش ضریب خوداتکایی محصولات اساسی در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: تولید محصولات راهبردی علاوه بر شکوفایی ظرفیت‌های درونی امنیت کشور را تضمین می‌کند.

 

"محمدعلی شاه‌حسینی" اقتصاد مقاومتی را نوعی رویارویی با اقتصاد وابسته و مصرف‌گرایی برشمرد و افزود: با بهره‌گیری از توان داخلی، بومی‌سازی و تغییر ساختارهای اقتصادی به‌ویژه در بخش کشاورزی می‌توان وابستگی‌ها را کاهش داد.

 

وی توسعه پایدار، ارتقاء بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اتلاف منابع را بااهمیت برشمرد و از کشاورزان خواست: تا با افزایش تولید محصولات کم آبخواه و حفظ محیط‌زیست زمینه تحول در بخش کشاورزی را فراهم آورند.

 

 فرماندار اشکذر بابیان این‌که تغییر الگو و اصلاح روش کشت ونیز توسعه کشت گیاهان دارویی با توجه به کم‌آبی منطقه می‌بایست در اولویت جهاد کشاورزی شهرستان قرار گیرد اظهار داشت: با سرمایه‌گذاری مناسب درزمینهٔ صنایع تبدیلی می‌توانیم علاوه بر اشتغال‌زایی و کسب درآمدهای ارزی مطلوب، گام بزرگ دیگری در جهت اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برداریم.