فرماندار اشکذر تأکید کرد:

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اشکذر؛ «محمدعلی شاه‌حسینی» در شورای سلامت شهرستان اشکذر که به‌منظور بررسی راهکارهای پیشگیری از شیوع احتمالی آنفولانزای فوق حاد پرندگان برگزار شد اظهار داشت: طی سال گذشته و با همکاری مطلوب دستگاه‌ها این ویروس در شهرستان کنترل و معدوم‌سازی کانون‌های خطر به‌موقع انجام گرفت.

 

فرماندار اشکذر با تأکید بر اینکه همکاری با سازمان‌های متولی حوزه سلامت علاوه بر وظیفه اداری امری اخلاقی است خاطرنشان نمود: این همکاری به‌ویژه در زمینه سلامت غذایی شهروندان باید به مستمر صورت گیرد.

 

وی با اشاره به دستورالعمل‌های ستاد کشوری مبارزه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیز عنوان داشت: ضروری است قالب شهرستانی این کارگروه با اولویت قرار دادن اقدامات پیشگیرانه و نیز شناسایی، آموزش و پرداخت تسهیلات به‌منظور جلوگیری از شیوع احتمالی این ویروس در اسرع وقت تهیه و عملیاتی شود.

 

رئیس شورای سلامت شهرستان اشکذر با تأکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت واحدهای پرورش طیور افزود: این مهم باید با در نظر گرفتن اهمیت ارتزاق مردم انجام و مشکلات و نواقص بهداشتی در اسرع وقت مرتفع گردد.

 

فرماندار اشکذر با بیان اینکه ضروری است دقت شود مردم نسبت به موارد پیشگیری از وقوع احتمالی آنفولانزای فوق حاد پرندگان دچار اضطراب نشوند تأکید نمود: این پیشگیری با همکاری متقابل و با در نظر گرفتن اقدامات اصولی و منطقی صورت پذیرد.