به گزارش روابط عمومي فرمانداري اشكذر، "حجت الاسلام و المسلمين طالبيان"  در خطبه اول نماز جمعه اشكذر با بيان انواع شهادت اظهار داشت: شهید آخرت کسی است که در آخرت اجر یک شهید را خواهد داشت ولی در این دنیا همان احکام میت عادی بر او جاری می شود.

امام جمعه اشكذر افزود: باید از خداوند متعال شهادت در راه وي را خواستار شد تا شاید به این اجر و پاداش بی کران نائل گشت، حتی اگر انسان به مرگ طبیعی از دنیا برود.

وي در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به لزوم ساماندهي اتباع بيگانه در شهرستان تصريح كرد: حضور اتباع بيگانه و مهاجرين غيربومي شهرستان را با معضلات و آسيب هاي جدي مواجه كرده است.

طالبيان خاطرنشان كرد: اتباع و مهاجريني كه  در شهرستان مدارك شناسايي و هويتي داشته و  قانون را رعايت كنند حفظ حقوق و حرمت آنها بر عموم فرض و واجب است.

امام جمعه اشكذر اما خطاب به اتباع و غيربومي هايي كه در شهرستان هنجار شكني كرده و موجبات بر هم زدن آرامش شهروندان مي شوند گفت: وظيفه مسئولين برخورد قاطع با اين دسته از افراد است و دستگاه قضايي نيز هيچ گونه مسامحه اي با كساني كه امنيت و فضاي شهرستان را خدشه دار كنند نخواهد كرد.

وي با اظهار تاسف از وقوع حادثه تلخ  و غير انساني قتل يكي از شهروندان اشكذري توسط تبعه بيگانه تصريح كرد: رسيدگي به گزارشات مردمي ، اجراي دقيق قانون و برخورد با متخلفين توسط دستگاه قضايي حوادثي از اين دست را كاهش خواهد داد.