در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشکذر تأکید شد؛

امام جمعه اشکذر: برنامه‌های فرهنگی اسباب آگاهی‌بخشی مردم را فراهم کند/ فرماندار اشکذر: برنامه‌های فرهنگی دارای درون‌مایه و محصولی ارزشمند باشد

در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشکذر به ریاست حجةالاسلام محمدرضا طالبیان، امام جمعه و با حضور روح‌الله ردائی فرماندار شهرستان اشکذر و دیگر اعضای شورای مزبور بر آگاهی بخشی و داشتن درون‌مایه و محصولی ارزشمند در برنامه‌های فرهنگی تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان که به ریاست حجةالاسلام طالبیان امام جمعه اشکذر و با حضور روح‌الله ردائی فرماندار و دیگر اعضای شورای مزبور برگزار شد؛ پیرامون محتوای برنامه‌های فرهنگی، کنگره بزرگداشت آیات عظام فیروزآبادی، اوقات فراغت و مراسم همخوانی سرود "سلام فرمانده" و مراکز کتابخانه‌ای شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

حجةالاسلام طالبیان رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشکذر در این نشست اظهار کرد: نکته‌ای که باید در سرود سلام فرمانده توجه کرد؛ این است که این سرود ارتباط خاصی با امام عصر (ع) دارد و موجب شده است همه شیعیان این سرود را به نام و یاد حضرت بخوانند و بشنوند و نفس همین کار باعث شد برکات خاص خودش را داشته باشد و مؤثر واقع گردد.

امام جمعه اشکذر افزود: بنده ندیده بودم از بین کسانی که این سرود را با حزن و اندوه می‌خوانند؛ بچه‌هایی هستند که به سن تکلیف هم نرسیده‌اند ولی اشک از چشمانشان جاری بود و همه ما باید توجه داشته باشیم که اگر عنایت حضرت ولی عصر عج شامل حال کسی شد؛ باعث تحول فرد می‌شود و آثار و برکات فراوانی را به دنبال دارد و بنده از همه عوامل برگزاری مراسم همخوانی سرود حماسی سلام فرمانده در شهرستان اشکذر تشکر و قدردانی می‌کنم.

طالبیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در آستانه پانزدهم خرداد سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) قرار داریم و انشاالله انتظار داریم در سطح شهرستان برنامه‌های بسیار خوبی اجرا شود؛ وی افزود: من همیشه بر این باور بودم که اگر عقلانیت مردم رشد یابد و جامعه ارتقاء عقلی پیدا کند؛ کمتر تحت تأثیر کارها و رویکرد دیگران قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به بیانات آیت‌الله جوادی عاملی اشاره و اظهار کرد: ایشان می‌فرمودند برخی فکر می‌کند بزرگترین کار امام زمان اجرای عدالت است درحالیکه بزرگترین کار امام زمان که در ردیف معجزه و کرامت به حساب می‌آید؛ این است که با دست الهی که بر سر مردم می‌کشند عقلانیت مردم را ارتقاء می‌دهند.

طالبیان ادامه داد: بخشی از برنامه‌های مذهبی ما احساسی و عاطفی است و در جای خود باید هم باشد، ولی بخش عمده و مهمتر آن عقلانیت مردم است و باید در برنامه‌های فرهنگی از کسانی دعوت شود که واقعاً بتوانند اسباب آگاهی‌بخشی بیشتر مردم را فراهم نمایند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشکذر به بیان ویژگی‌های آیات عظام فیروزآبادی نیز پرداخت و بر ضرورت اجرای برنامه‌هایی در راستای بزرگداشت شخصیت این بزرگواران از جمله برگزاری یک کنگره استانی تأکید کرد.

روح‌الله ردائی فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اشکذر نیز در این نشست به حیطه وظایف و اختیارات نهادهای فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید در کنار ارائه پیشنهادات و ایده‌های خلاقانه، جهت اجرا و به نتیجه رساندن برنامه‌ها نیز با تمام ظرفیت و توان خود به میدان بیایند.

ردائی در ادامه با اشاره به سیاست‌های فرهنگی شهرستان، بر همدلی و همنوایی دستگاه‌های اجرایی در راستای اثرگذاری بیش از پیش در حوزه فرهنگ تأکید کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان اشکذر همچنین با تأیید سخنان برخی از اعضای این نشست درخصوص محتوای برنامه‌های فرهنگی‌، تصریح کرد: اگرچه ساز و کار برنامه‌های فرهنگی با گذشته تفاوت دارد اما رویکرد و دغدغه‌های فرهنگی همچنان به قوت خود باقی است و برنامه‌های فرهنگی باید دارای درون‌مایه و محصول ارزشمند باشد.

گفتنی است در این نشست هریک از اعضا به بیان نظرات، پیشنهادات و فعالیت‌‌های خود درخصوص برنامه‌های فرهنگی و همچنین ارزیابی برخی از اقدامات فرهنگی شهرستان پرداختند.