معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد:

امروز امر به معروف امر به سلامت است/ طرح واکسیناسیون خانه ‌به خانه در همه شهرستان‌ها اجرا می‌شود

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در جلسه ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اشکذر با بیان اینکه امروز امر به معروف، امر به سلامت است؛ بر اقناع افکار عمومی و ترغیب بیشتر مردم در راستای رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط همه دستگاه‌ها تأکید کرد.

ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان اشکذر به ریاست "علی اکبر عزیزی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، ظهر روز دوشنبه 18 بهمن‌ماه در محل فرمانداری اشکذر تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اشکذر، عزیزی معاون سیاسی استاندار در این نشست، با قدردانی از زحمات اعضای ستاد مبارزه با کرونای شهرستان اشکذر در راستای کنترل شیوع ویروس کرونا بویژه شبکه بهداشت و درمان شهرستان، گفت: در شرایط کنونی تلاش می‌کنیم با تشکیل ستاد مبارزه با کرونای شهرستان‌ها در راستای کاهش سرعت بالای پیک جدید و تغییر جهت نمودار ابتلا به ویروس کرونا به سمت نزولی شدن گام برداریم.

عزیزی با بیان اینکه آمار واکسیناسیون شهرستان اشکذر نیاز به بازبینی دارد، افزود: با توجه به مهاجرت‌پذیری و موقعیت استراتژیک شهرستان اشکذر، آمار واکسیناسیون این شهرستان بویژه آمار واکسیناسیون جامعه کارگری برای اتخاذ تدابیر لازم، نیاز به دقت و توجه بیشتری دارد.

وی همچنین با بیان این مطلب که مهمترین مسئله کل کشور، بحث سلامت مردم است، ادامه داد: دولت سیزدهم از ابتدای کارش به این موضوع مهم پرداخته است و درحال حاضر برای همه مردم پذیرفته شده است که با آمدن واکسن، آمار مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یافته است.

معاون استاندار تصریح کرد: در شرایط سخت کنونی آمار بستری‌های کرونا اوج گرفته و به نقل از متخصصان امر، آمار مرگ و میر ناشی از پیک جدید یک هفته آینده مشخص می‌گردد و انتظار می‌رود اعضای ستاد کرونا و دیگر دستگاه‌ها، با یک همت قوی و با جدیت تلاش کنند سطح واکسیناسیون دوز سوم کرونا به حد مطلوب و قابل قبولی برسد.

عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر آغاز دوباره طرح واکسیناسیون خانه به خانه توسط دستگاه‌های متولی، از همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و ادارات  بویژه دستگاه‌های فرهنگی خواست اقناع افکار عمومی و ترغیب مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و دریافت دوز سوم واکسن کرونا را در دستورکار خود قرار دهند.‌

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تأکید کرد: چهره بصری شهرها و روستاها باید به گونه‌ای باشد که ترویج و حساسیت لازم برای رعایت پروتکل‌ها و تسریع در دریافت دوز سوم واکسن کرونا را در بین مردم ایجاد کند.

عزیزی همچنین با بیان اینکه امروز امر به معروف امر به سلامت است؛ بر اقناع افکار عمومی و ترغیب بیشتر مردم در راستای رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط همه دستگاه‌ها تأکید کرد.

روح‌الله ردائی سرپرست فرمانداری شهرستان اشکذر نیز در این نشست با بیان اینکه همه کارکنان ادارات، سازمان‌ها و نهادها ملزم به دریافت دوز سوم واکسن کرونا هستند؛ خاطرنشان کرد: مسئولیت نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ادارات برعهده رؤسای ادارات است.

ردائی همچنین ارائه خدمات به شهروندان را مستلزم ارائه کارت واکسن و یا تست پی سی آر منفی دانست و از تشدید نظارت بر رعایت مصوبات ستاد استانی کرونا در شهرستان اشکذر خبر داد.

محسن میرزایی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد نیز در این نشست گفت: اگرچه از نظر رنگ‌بندی کرونایی شهرستان اشکذر دارای رنگ نارنجی است اما  با توجه به اینکه شهرستان اشکذر بیمارستان ندارد بیماران این شهرستان به شهرهای همجوار میبد و یزد مراجعه می‌کنند و به گواه آمار وضعیت کرونایی شهرستان اشکذر نیز همچون دیگر شهرستان‌های استان نامطلوب است.

لیلا ابدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اشکذر نیز ضمن ارائه گزارش از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده درخصوص واکسیناسیون کرونا از پوشش 111 درصدی کارگران صنایع شهرستان اشکذر خبر داد و افزود: این آمار به علت مهاجرپذیری شهرستان اشکذر و اشتغال برخی از ساکنان دیگر شهرستان‌های استان در صنایع مستقر در اشکذر است و آمار واقعی واکسیناسیون کارگران ساکن در شهرستان اشکذر نیازمند همکاری و تعامل دیگر ادارات و نهادهاست.